העצמת עובדים

זהו תהליך בו המנהל חולק את הכוח שלו עם העובד, ע"י מתן האפשרות לעובד, לעשות דברים נוספים, מעבר לאלו שבהגדרות התפקיד של העובד. יש גם לשים לב לגבולות. ארגון צריך להיות מוכן לקחת סיכונים, תוך מודעות לאפשרות שייכשלו. בנוסף הארגון צריך להיות סובלני ולעודד את העובדים, שכן, באם היוזמה תכשל והארגון יפעיל סנקציה שלילית על העובד – העובדים לא ייקחו יוזמות ויחששו מסיכונים. בנוסף, הארגון צריך להיות קשוב לעובדיו, לצורכיהם ולבעיותיהם, על מנת ליצור תחושה שהמנהל הוא חלק מסגל עובדיו.

יתרונות:

1.       עידוד העובד לפעול למען הארגון ע"י כך שהוא מרגיש חלק מן החברה. בכך עולה רמת הלויאליות והנאמנות של העובד לחברה וגוברת המוטיבציה של העובד.

2.       זמן תגובה מהר יותר ללקוחות וקבלת החלטות מהירה יותר. זמן תגובה  ארוך יכול לגרום לאיבוד לקוח.

3.       העובדים יהיו שבעי רצון יותר וכן יבקשו לפעול, על מנת להוביל את החברה להישגים.

4.       העובד מרגיש מחויב יותר לעבודה ורצונו להשקיע בעבודה עולה.

5.       העובד מרגיש שניצב בפניו אתגר ובכך הזדמנות להוכיח את עצמו בחברה.

חסרונות:

1.       עלות כלכלית של מתן האפשרות לעובדים לקחת סיכונים אשר עלולים להיכשל.

2.       לא כל מנהל מסוגל או אפילו רוצה להאציל סמכויות לעובדיו.

3.       חייבים להציב גבולות להעצמת עובדים על מנת לדאוג להשאיר שליטה בידי המנהל.

4.       הרבה עובדים לא רוצים את העצמת העובדים. נוח לעובדים עם הגדרת התפקיד שיש להם, ללא צורך לחפש לעצמם אתגרים נוספים בעבודה.

5.       לא לכל העובדים  ניתן להאציל סמכויות .לחלקם אין להם כישורים ויכולות (בעיקר בדרגים הנמוכים של הארגון).

6.       לא תמיד המנהלים רוצים לוותר על חלק מהסמכויות שלהם כי מבחינתם המשמעות היא לוותר על שליטה ובקרה. שסמכות היא כוח ולא רוצים לתת את הכוח הזה לאחרים.

קורס מנהלים או קורס דירקטורים יעזור להניע עובדים במצבים כאלה. כמו גם קורס משאבי אנוש או קורס יעוץ ארגוני

כתיבת תגובה