כלכלת חתונות: להתחתן בתקציב הנכון – טיפים מאת: אולם אירועים בנס ציונה

כלכלת חתונות: להתחתן בתקציב הנכון טיפים מאת אולם חתונות בנס ציונה

 

אומרים שבחתונה, היום המאושר בחייכם, לא חוסכים בכסף. אולם החתונה הינה רק היום הראשון בחייכם המשותפים והארוכים כזוג נשוי, ועל כן לפני שרצים לסגור מטח זיקוקים לחופה באולם אירועים בנס ציונה, חשוב לתכנן נכון את תקציב החתונה ללא הוצאות מעל ליכולותיכם. איך עושים זאת?

 

קשה שלא להיסחף כאשר אתם מתכננים את חתונתכם: שנים רבות טפטפו לכם לראש שזהו היום המאושר בחייכם, הזדמנות אחת ויחידה וחד פעמית. ההתרגשות גואה, גם ההתלהבות, וממה שמתחיל בחיפוש אחר אולם אירועים בנס ציונה אתם לפתע מוצאים את עצמכם בוחנים את מחיריהם של תותחי קונפטי, בר אקטיבי ושכירת לימוזינה להגעה לחתונה, ולעזאזל התקציב.

 

אבל לפני שאתם נסחפים לאוקיינוס של הוצאות בלתי מתוכננות וחריגות מהתקציב שייגמרו בבור כלכלי עמוק, זכרו: זוהי רק התחלת הדרך של חיי הנישואין שלכם, שיהיו, יש לקוות, ארוכים ומאושרים. לשם כך חייבים להיות ריאליים ומחושבים, ולא להתחיל ברגל שמאל, בחוב שיעיב על המשך הדרך. אתם רוצים חתונה שתשאיר אחריה זכרונות מתוקים למשך שנים ארוכות, לא הודעות מהבנק.

 

אז איך עושים את זה? איך מתנהלים נכון בחישוב ובניהול התקציב לחתונה?

 

הצעד הראשון מתחיל בהחלטה על תקציב מתאים

 

לפני הכל, יש להחליט מהו תקציב המכסימום שתוכלו לעמוד בו עבור החתונה על כל ספיחיה – מהביגוד (עד לנעליים! אל תשאירו כלום בחוץ!), התקליטן, ההזמנות והאלכוהול, ועד כולל מסיבת הרווקים/רווקות אם תערכו כאלו, או שבת חתן, או שכירת מלון ללילה אם זה בתכנון, הכולל כולל הכל.

 

בהחלטה על התקציב אל תבנו על כסף שאיננו שם כתוצאה מהנחות מוקדמות מוטעות, אלא על כסף בטוח וידוע מראש: אל תאמרו "אבל את זה הצ'קים יכסו" – הצ'קים לא תמיד מצליחים לכסות את ההוצאות, וגם תפקידם של האורחים אינו לצפות מראש הוצאות מופרזות ולממן אותן. כמו כן אל תסמכו על מימון מההורים מבלי שישבתם עם כל אחד מהצדדים ובדקתם שאכן יש בכוונתם לתרום, אם בכלל, וכמה בדיוק.

 

את מי מזמינים?

 

יש לכם תקציב? אל תמהרו לרוץ לסגור עם אולם אירועים בנס ציונה ששמתם עליו עין בחתונה של חברים – הצעד השני הוא בדיקה מקדימה לגבי גודל החתונה המתוכננת. מספר האורחים הוא המפתח הנוסף לבחירת אולם חתונות.

 

זה נשמע קל, אבל לא פשוט בכלל כפי שתבינו במהרה. יש לערוך רשימה גם של המוזמנים שלכם, וגם של ההורים משני הצדדים. אל תנפחו את החתונה שלא לצורך רק כי חשבתם על 200 איש והגעתם ל-150. מנגד, אם התקציב מוגבל, אל תמהרו לפתוח את הרשימה לעוד ועוד מעגלים ונסו לקצץ במספר המוזמנים.

 

אל תשכחו לבדוק כשבועיים לפני החתונה מי מהאורחים אכן מגיע, ואת אישורי ההגעה: זה יכול למנוע עוד הוצאות מיותרות.

 

להפחית במחיר, אך לא בהנאה ובתמורה

 

הדרך הקלה ביותר לחסוך בתקציב החתונה היא העיתוי – חתונה בחורף תהיה שמחה בדיוק כמו אחת המתקיימת בקיץ, אך עלותה תפחת באופן משמעותי. בחורף יש פחות חתונות ופחות ביקוש, גם לאולמות אירועים בנס ציונה והמרכז וגם לספקים השונים. גם בחירת היום בשבוע יכולה להפחית את מחיר האולם (הימנעו מימי חמישי היקרים), ולכן אל תינעלו על תאריך לפני שבדקתם אם יש חלופות זולות יותר.

 

תיכנסו לפרטים הכי קטנים בחוזה

 

על המחירים להופיע בשקלים בלבד – זהו החוק. לצדם צריך להופיע המע"מ, כדי שלא יהיו הפתעות בדיעבד. בדקו ושאלו לגבי כל פרט: הקייטרינג כולל גם שכר מלצרים וכמה? ואלו שולחנות ואיזה ציוד בדיוק? בקשו פירוט מדויק לגבי כל נושא ונושא הכלול בחוזה, וכדאי גם לשאול על דמי ביטול לכל מקרה ש(חלילה)לא יקרה.

 

ישנם ברשת מחשבוני חתונה המאפשרים ניהול ומעקב אחר ההוצאות והתקציב לחתונה.

 

עוד טיפים קטנים

 

ביגוד: כל דבר שעליו יש תווית של חתונה עולה יותר. אפשר למצוא שמלה לבנה שאינה בחנות כלות בעלות נמוכה יותר, ואפשר לקנות חליפה מבלי לחפש ספק שמתמחה בחליפות לחתונה.

 

רכישה דרך הרשת: רבים כבר גילו את נושא הקניות הזולות בחו"ל באמצעות האינטרנט. אפשר להשתמש בדרך זו גם להשגת אביזרים מגניבים (או עיצוב DIY בחתונה), נעליים, הזמנות לחתונה ועוד.

 

DIY: עיצוב עצמי – למשל של ההזמנה לחתונה או של פריטים קטנים ומגניבים למיניהם על השולחנות שיוסיפו טאץ' אישי לעיצוב באולם האירועים בנס ציונה שבחרתם. זה לא רק חיסכון – זה טרנד לוהט, כיפי ויצירתי.

 

כתיבת תגובה