אומניות לחימה – ספורט אולימפי לצעירים וצעירות

ספורט של אומניות לחימה החל להיות נפוץ מתוך הצורך של הגנה עצמית. במסגרת הוועידה בסורבון בשנת 1984 התקיימו דיונים על אודות המשחקים האולימפיים, והחליטו שגם אומניות לחימה יהיו בכלל המשחקים. נשים קבלו רשות להשתתף בתוך המסגרת של התחרויות באולימפידות גם בספורט אומניות לחימה רק משנת 2004.

קרטה – גם ספורט, וגם דרך חיים

1. אין אפשרות להלחם במשחקי קרטה בכלי נשק מסוגים שונים כפי משמעות המילה קרטה שתרגומה היא , יד ריקנית וכלי הנשק היחידי בקרטה הוא רק הידיים והרגליים .

2. הערכה ונתינת כבוד לכל אדם הם שיטת חיים שהיא הבסיס והשורש לתורת הקרטה. קרטה הוא דרך חיים ולא רק ספורט.

3. קרטההוא ענף ספורט נפוץ בעולם כולו. פוליטיקאים, שחקנים, אישי תקשורת וכדו' לוקחים חלק באימון בספורט הקרטה.

4. במסגרת אימוני קרטה משתמשים באיברים שונים ולומדים לשלוט בהם. במסגרת אימוני קרטה מקבלים מיומנויות שהעיקר בהם היא שליטה של הראש על היד או הרגל ובייחוד שליטה עצמית פיזית ורוחנית וכיבוד הצד השני.

5. אימוני קרטה תורמים לשיפורו של הביטחון העצמי והתחזקות המשמעת העצמית. קרטה מועיל עבור ילדים הסובלים מבעיות של קשב וריכוז. קרטה גם מפתח יכולות מוטוריקה ומסייע לעמוד בהתמודדות עם לחצים יום יומיים בהצלחה.

היאבקות – על כללי הקרב

1. יחד עם שאר התחרויות הספורטיביות באולימפיאדות, קיימת גם האבקות. יש 2 סוגים של האבקות, האבקות יוונית רומית וכיום מקובלת היאבקות חופשית.

2. מקום קיום ספורט האבקות הינו בזירה עגולה על מזרון שרוחבו שבע מטר, הקרב מתנהל בפיקוח שופט. יש בגדים מיוחדים לספורט ההאבקות. שני היריבים לובשים בגדים צמודים וכל אחד בצבע שונה מחבירו, האחד אדום והשני כחול.

3. בקרב היאבקות מותר לתפוס רק את חלק הגוף העליון. אין זה חוקי לתפוס את הרגליים, אסור לתת מכות, אין אפשרות ללפות את העורף מחשש לסכנת חנק ואסור לתת אגרופים.

4. קרב האבקות מתקיים רק שש דקות. הוא מתנהל בשני סיבובים ובין כל סיבוב יש הפסקה קצרה של חצי דקה.

5. כשאחד ממשתתפי קרב ההאבקות מצמיד את השכמות והכתפיים לקרקע לזמן של שניות ספורות , הוא המנצח בתחרות.

אגרוף תאילנדי – אומנות לחימה תאילנדית

1. אגרוף תאילנדי היא אומנות לחימה עתיקה שמגיעה מתאילנד.

2. הרבה מבקרים מכל התבל מתעניינים בספורט הייחודי של אגרוף תאילנדי וטסים לתאילנד כדי לצפות בקרבות.

3. האימונים של אגרוף תאילנדי משולבים מבעיטות וקפיצות כנגד שקי אגרוף וכנגד מאמנים. אגרוף תאילנדי מביא לפיתוח הכושר הפיזי וסיבולת לב ריאה ולצורך האימונים באגרוף תאילנדי צריך להיות בעל כושר רב.

4. אגרוף תאילנדי דורש לא רק כושר גופני, אלא אף מחשבה ותכנון. המתאמנים לומדים לחשוב עם הראש ותכנון המהלכים במהלך הקרב.

כתיבת תגובה