אופניים חשמליות לילדים, האם כדאי?

אופניים חשמליות לילדים, האם כדאי?

טרנד האופניים החשמליות כובש את המדינה בשנים האחרונות. אפשר למצוא רוכבים על אופניים אלו מן הצפון ועד הדרום. לא מפתיע לגלות אם כך, ילדים רבים המבקשים מהוריהם לרכוש עבורכם אופניים מסוג זה. השאלה היא כמובן האם כדאי? האם יש הגבלת גיל? מהירות? האם ניתן להשתמש בהם לנסיעה לבית הספר ?

מה ההבדל בין אופניים רגילות לחשמליות?

ההבדל העיקרי בין אופניים רגילות לחשמליות הוא כמובן מנגנון ההנעה החשמלי. בעזרת המנוע החשמלי ניתן להניע את האופניים עד למהירות של 25 קמ"ש. כאשר המנוע אינו פועל האופניים מתופעלות בכוח הדוושות בדיוק כמו אופניים רגילות.

האם יש הגבלת גיל לשימוש באופניים חשמליות?

המחוקק ראה לנכון להגביל את הרכיבה על אופניים חשמליות לגיל 16 ומעלה. אמנם היחס אל האופניים החשמליות דומה מאוד לזה של אופניים רגילות מבחינת חוקי התנועה והתעבורה, עדיין ישנו הבדל ברמת המיומנות הנדרשת להפעילן. אופניים חשמליות כבדות יותר מרגילות (עד 25 ק"ג) ונדרשת יכולת תמרון גבוהה יותר על מנת לרכב עליהן בבטחה. נוער מתחת לגיל 16 ייתכן ולא יחזיק במיומנות זו. כך או כך, כדאי לקחת את האופניים לנסיעת מבחן ולוודא כי הנער שלכם אכן יכול לתמרן איתן היטב.

האם כדאי לרכוש אופניים חשמליות לבני נוער?

כדאיות הרכישה תלויה בגורמים רבים למשל: הצורך באופניים להתניידות ממקום למקום, יכולתו של הנער לשמור על תקינות האופניים, המחיר שלהן ועוד. חשוב לזכור כי אופניים חשמליות הן כלי תחבורה שאינו זול לרכישה ודורש מידה מסוימת של אחריות בתפעולו ושמירה על תקינותו. אם הנער (או הנערה) שלכם יכולים לשמור על האופניים, נוהגים באחריות, לא נוטים 'להשתולל' עם אופניים רגילות ואתם סומכים על שיקול הדעת שלהם אז כן – אופניים חשמליות יכולות להיות מתנה נהדרת.

האם מותר להביא את האופניים לבית הספר?

באופן עקרוני, אין מניעה לתת לנער לרכב על האופניים לבית הספר או כל פעילות אחרת (תנועת נוער, חוגים וכו'). כדאי לוודא כי בית הספר מאשר הגעה באופניים חשמליות וכי ישנו מתקן אופניים מסודר, רצוי בסמוך לשומר בכניסה.

כתיבת תגובה