אזרחות רומנית- עולי רומניה בישראל הם בעלי זכאות לאזרחות מחודשת

בשנת אלפיים ושבע הצטרפה מדינת רומניה כחברה מן המניין באיחוד האירופאי. ומאז, אזרחי רומניה וגם כל מי שמחזיק אזרחות רומנית רשאי להתגורר בכל אחת מארצות האיחוד האירופאי, להשתלם במוסדות ההשתלמות בארצות האיחוד וליהנות מפריווילגיות נוספות. בישראל דרים הרבה מאוד אזרחים ישראליים שיש להם בנוסף אזרחות רומנית. יש אפשרות לאזרחי ישראל שעלו מרומניה שאין להם אזרחות רומנית, לקבל כעת אזרחות רומנית.


אזרחות רומנית
– באיזו דרך תקבלו אזרחות רומנית

  • * ישנה זכאות של קבלת אזרחות רומנית לעולי רומניה שעלו בשנים 1950-1952 או גם בשנים 1964-1965. גם הצאצאים של העולים האלו יכולים להגיש בקשה ולקבל אזרחות רומנית.

    * אזרחים מרומניה וילדיהם שעדיין לא הגיעו לגיל שמונה עשרה והיגרו מרומניה וויתרו על אזרחותם הרומנית יכולים להגיש בקשה מיוחדת ולהשיג שוב אזרחות רומנית.

    * ילדים וצאצאים של אזרחים רומניים המחזיקים בכל אזרחות רומנית או שמא שוויתרו עליה, זכאים להגיש דרישה ולחדש את האזרחות הרומנית. מרבית הילדים והנכדים של אזרחי רומניה המקוריים עד דור שלישי זכאים לקבל כעת אזרחות רומנית.

    * הדרך לקבל אזרחות רומנית הינה באמצעות הגשה של דרישה החתומה בידי נוטריון רומנית. אין כל דרך להגשת הדרישה לאזרחות רומנית, אלא רק בידי נוטריון רומנית. הגורמים הרשמיים ברומניה יתייחסו למסמכים רק אם הם יהיו חתומים ע"י נוטריון רומנית.

דרכון רומני – מה אפשר לעשות עם דרכון רומני

  • * מחזיקי דרכון רומני יכולים לחיות בכל אחת מארצות האיחוד האירופאי לרכוש ידע בהן ובמקרים לא מעטים גם להתחיל לעבוד בהן.

    * לפי המתוכנן לא יהיה צורך באשרת כניסה לארצות הברית לנושאי דרכון רומני. לפי החוק החדש הנחקק כעת באמריקה, כל תושב באחת ממדינות נאט"ו הפועלות ותומכות במלחמה בטרור העולמי, יהיה פטור מוויזה לאמריקה. רומניה הינה בעלת ברית נאמנה של אמריקה ונלחמת ביחד אתה בטרור העולמי. מסיבה זו, בקרוב מאוד מחזיקי דרכון רומני יהיו מסוגלים להגיע לארה"ב בלי אשרה.

    * המחזיקים דרכון רומני יהיו מסוגלים לפתח עסקים רבים בארצות הברית. לצורך העניין צריך להשקיע חמישים אלף דולר בעסק דבר שיאפשר קבלת ויזת עסקים ושהות בלתי מוגבלת בארצות הברית ואפשרות של ניהול עסקים.

    * החוק ברומניה אינו מאשר לתושב זר לרכוש ברומניה נדל"ן. תושב זר החפץ לרכוש נדל"ן ברומניה יכול לבצע זאת אך ורק דרך חברה מקומית. בשל בעיות מיסוי לא תמיד כדאי להקים חברה מקומית. קיימת אפשרות לרכוש נכסי נדל"ן ברומניה ולחסוך כסף רב לכל מי שמחזיק דרכון רומני. יזמי נדל"ן רבים ניגשים אל נוטריון רומנית כדי לקבל אזרחות רומנית וליהנות מפריווילגיות רבות.

כתיבת תגובה