איזה כלב מומלץ לקחת?


הגיע הזמן לכלב במשפחה? מאמצים כלב ועכשיו אתם רוצים לגלות כיצד צריך לטפל בו ולאלף אותו? ההחלטה לאמץ או לרכוש כלב היא גדולה ואסור לבסס אותה רק משום חיבה לבע"ח. רוצים מידע על כלב? מה ברצונכם לדעת על לוח חיות מחמד? עכשיו תוכלו לקבל מספר רב של טיפים מעולם הכלבים:

ראשית וודאו שהנכם מוכנים להכניס כלב הביתה, הן מבחינת השינויים שהדבר יגרור לחייכם ובסדר היום שלכם, והן מבחינת ההוצאות. לגדל כלב זה להוציא אותו לטיולים, לזכור להאכילו ולהשקותו, ומתן של חיבה ותשומת לב.

ובנוסף, גידול כלב גורר עמו מיני הוצאות, ארעיות וקבועות, על חיסונים, אוכל, תכשירים, תספורת ואף טיפולים רפואיים במקרה כמו תאונה. במקרה ואינכם מוכנים למשימה, הכי טוב שתחסכו מעצמכם ומכלבכם את כאב הלב ותוותרו על הבאת כלב דווקא עכשיו.

תמיד העדיפו לאמץ כלב מכלביה או עמותה על פני כלב ממגדל פרטי – כלב ממוכר פרטי תמיד יקבל בית, בעוד כלביות בישראל מלאות עד אפס מקום במגוון רב של כלבים מקסימים. כלביות ומכלאות רבות מרדימות בעלי חיים אשר נשארים במקום לאחר מספר שבועות, ואף אלו שאינן מוכנות ללכת בדרך זו כמעט שאינן מסוגלות לספק לכלב טיפול מקיף מפאת העומס הרב. כך גם תוכלו להביא את החבר המושלם מתוך מגוון אדיר וכן, כלב ממכלאה יעניק לכם כבעליו אהבה אינסופית ולעד יהיה אסיר תודה משום שנתתם לו חיים חדשים.

כלב מעורב או גזעי? אמנם כלבים גזעיים מעניקים לבעלים שלהם יוקרה, דווקא מעורבים נוטים להיות נבונים בהרבה, בעלי תוחלת חיים יותר ארוכה וסובלים פחות מבעיות פיזיולוגיות.

הבאתם כלב הביתה? חשוב מאוד שתשקיעו במשימה לחנכו. כלב שעבר חינוך זה כלב שמח, ובמידה ומצבו הנפשי שליו ומאוזן, גם לכם נחמד יותר להיות בסביבתו.

רוצים לדעת עוד על גזעי כלבים? הכנסו לאתר www.liberation.org.il/, שבו תמצאו מידע חיוני בנושא גזעים, טכניקות לאילוף, המון טיפים, ומידע בנושא המון וטרינרים, מאלפים מומחים, אוכל וציוד.

כתיבת תגובה