עד כמה עריכה לשונית מביאה אותנו להצלחה?

תמיד התעניינתי בתחום הבריאות. תחום מאוד מעניין ומגוון וכשהלכתי ללמוד באוניברסיטה בחרתי לעשות תזה בתחום זה. השקעתי הרבה משאבים ומאמץ של כמה שנים כדי לעשות את התזה, התלבטתי מה לכתוב ואיך. אבל אחר כך העבודה זרמה. תמיד היו לי בעיות של ניסוח משפטים. המשפטים שלי אף פעם לא היו ברורים ולא ידעתי כיצד לנסח משפט בצורה ברורה ואף פעם לא הבנתי היכן להשים פסיקים ונקודות. לא ידעתי איך אגיש כך את התזה והיו לי הרבה חששות.

פנייה לעורך לשוני

ואז יום אחד המרצה שלי לא היה מרוצה מכתיבת התזה. הוא אילץ אותי לעשות עריכה לשונית למרות שצריך להשקיע כסף. הוא אמר לי שכדאי מאוד לעשות עריכה לשונית כי כמו שזה נראה אי אפשר להגיש את זה. הטקסט לא מנוסח בצורה ברורה, יש שגיאות כתיב ופיסוק לא תקין. חיפשתי עורכ/ת לשוני/ת באינטרנט וחשוב היה לי מאוד מיהו העורך, מה הניסיון שלו, ההשכלה והאם הוא יוכל לתרום לעבודה שלי. אחרי חיפושים  ארוכים מצאתי עורך לשוני. הוא עבר על העבודה, נתן לי הערות בונות, תיקן שגיאות כתיב ופיסוק וניסח את המשפטים בצורה תקינה וברורה.

הטקסט לאחר עריכה לשונית

השיפור היה עצום, לא ידעתי עד כמה עריכה לשונית יכולה לשפר ולתרום לתזה. ההבדל היה עצום בין הטקסט שאני הגשתי לבין הטקסט שעבר עריכה לשונית. הרגשתי שהעורך הלשוני תרם המון לעבודה. וכשהגשתי את העבודה למרצה הוא היה מאוד מרוצה ואמר: "את רואה איזה שיפור". כל אחד לדעתי שמגיש עבודת תזה ודוקטורט חייב לעשות עריכה לשונית. כל כי אחד יכול ליהנות מעריכה לשונית איכותית, קולחת ומשובחת, כזו שתעשה הבדל גדול ושינוי עצום. אנחנו עובדים הרבה על העבודה ומשקעים וזו עבודה של פעם בחיים. השיפור הוא עצום. זה עולה כסף, אבל זה שווה כל אגורה וכל סנט שהושקע. כל כך הרבה טרחתי על העבודה והיא מאוד חשובה לי. העריכה לשונית הוסיפה לי המון.

עריכה לשונית – למי היא מיועדת?

אני ממליצה לכל אחד שמגיש עבודת תזה או דוקטורט לחפש עורך לשוני ולעשות עריכה לשונית מקצועית. אני שמחה שהמרצה חייב אותי לעשות עריכה לשונית, לא הייתי מודעת לחשיבות של עריכה לשונית ולשיפור העצום שהיא תרמה לעבודה.

כתיבת תגובה