איך נחייה ללא נייר?

הצורך בבית דפוס

הרבה מאוד פעמים אני שומע בזמן האחרון אנשים שטוענים שעידן האינטרנט הגיע אלינו וכבר אין צורך בכלל בכל מה שקשור לדפוס ונייר. רבים מעלים את הטענה על מהפיכת האינטרנט שאמורה לחסל לגמרי את כל העניין של הנייר, הרי אם אתם קוראים עיתון באינטרנט, אתם בטח לא צריכים שום נייר או בכלל דפוס. המלך מת יחי המלך החדש.

הבעיה היחידה היא שזה בכלל לא נכון. לצערי או לשמחתי הרבה מאוד, אנחנו כולנו עדיין צריכים נייר ואפילו הרבה יותר נייר ממה שאנחנו חושבים. אני לא רוצה להיכנס לדוגמאות בנאליות כמו נייר טואלט, אבל יש הרבה מאוד דוגמאות נוספות שיוכלו בקלות להסביר למה אנחנו צריכים דפוס או בתי דפוס.

אני בשמחה רבה אציג כמה סעיפים של צרכים הקשורים לעולם הדפוס, על מנת להסביר שאנחנו עדיין צריכים המון אבל ממש הרבה נייר.

א. כרטיסי ביקור- שלום רב לכם כל אנשי העסקים, האם אתם בכלל מסוגלים לדמיין לכם פגישת עסקים ללא כרטיס הביקור שלכם שמחכה להישלף בסוף הפגישה עם לחיצת היד האלגנטית? מי כאן הולך ומעצב לעצמו כרטיסים הכי יוקרתיים שהוא יכול למצוא בכלל? אני בטוח שרבים מאוד. אז מה דעתכם? כאשר תלכו לפגישה האם תהיו מוכנים להמשיך ללא נייר? התשובה שלי היא שאתם בכלל לא תהיו מוכנים לדבר הזה. אז מה דעתכם? אחד אפס לטיעונים שלי.

ב. בואו נמשיך באותו קו בדיוק כמו עד עכשיו, אני מאמין שאני יכול להמשיך בטיעונים האלו עד שאהיה מנצח בטוח. האם אתם מעוניינים להדפיס את כל החוזים שאתם עושים או שיותר מעניין אתכם שזה יהיה על קובץ במחשב? אני רואה אנשים רצים לעורכי דין ושומרים אצלם הרים של ניירת ובואו נראה אתכם אומרים להם לוותר על כל הנייר הזה, הם יאכלו אתכם חיים. הרי חוזה מכר של דירה, אתם בהחלט רוצים שיהיה לכם עותק כתוב ולא שום דיסק או קובץ נכון? אז בהחלט צריך נייר.

ג. פליירים? אתם מחלקים פליירים? בטוח שכן, אני לא מכיר אף עסק מקומי שלא מחלק פליירים בכמויות גדולות. אז מה דעתכם לחלק לינקים במקום זה? אני מאמין שזה לא ידבר אליכם בכלל. אז למה הטיעון הזה נשמע לכם הגיוני כאשר מדברים עליו בכללי ללא דוגמאות נקודתיות? הרי כולם מקשקשים שנייר זה כבר מיותר, אבל בואו נראה אתכם מסתדרים כמה שבועות ללא פליירים ואז נשמע אתכם מדברים על זה. זה כבר יהיה קשה יותר. אז בבקשה פעם הבאה שיש שיחה על מהות הנייר והאינטרנט- תהיו בצד שמגן על הצורך בדפוס אמיתי.

כתיבת תגובה