איך שורדים את מבחני בגרות בהצלחה

רוצים ציון פסיכומטרי גבוה? אמא רוצה סיבה להשוויץ מול השכנה?

אומנם בימים אלה, בגרות מלאה היא לא הכרחית לקבלה לעבודה טובה, וגם לא מעידה על תבונה, למרות זאת עדיין עדיף שתוציאו אחת, מפני שהדבר פרט די בסיסי בקורות החיים, ולעיתים אף חובה בהרשמה ללימודים אקדמאים. מחפשים מידע בנושא מבחני בגרות? אנא המשיכו לקרוא.

איך משלימים בגרויות?

כל שנה שעוברת אחרי סיום ביה"ס – ככה יהיה לכם קשה יותר לחזור ולהשלים בגרויות. ובגלל זה, אנחנו ממליצים להתחיל הכי מהר שאפשר. קיימים בארץ לא מעט מכונים מקצועיים שמעניקים קורסים בנושא שמעניין אתכם. אינפורמציה על מכוני לימוד אלו תוכלו לחפש לרוב בגוגל ושות'. היה ואתם חיילי סדיר, קבע, או אם השתחררתם לאחרונה, תוכלו למצוא הטבות והנחות רבות על קורסי השלמות.

שימו לב שכבר אינכם ילדים, אנא מכם, קחו את הנושא הזה באופן רציני ואל תתנהגו כמו ילדים קטנים; בעיקר כעת, כשאתם יודעים יותר טוב את אשר טומן בחובו עתידכם, וכשקיבלתם יותר מידע בנושא.

מה בדבר הבחינה הפסיכומטרית?

ציון הבחינה הפסיכומטרית מחושב באופן אחר מהצורה של ציוני הבגרות. לבחינה הפסיכומטרית קיים משקל יותר גדול מאשר הבגרות, והבחינה כשלעצמה קשה בצורה אחרת, למרות העובדה שהמבחן הפסיכומטרי לא משקף את יכולתכם השכלית. ציון הבחינה הפסיכומטרית שלכם בודק את איך אתם מתפקדים תחת מצבים מלחיצים, את הזכרון שלכם ואת היכולת האירגונית שלכם.

אפילו אם מסיבה כלשהי קיבלתם ציון גרוע במועד הראשון – אין זה אומר בהכרח שאתם טיפשים מדיי, פשוט שהפעם לא הצלחתם; כמו בראיון עבודה, מעטים מצליחים לעשות את המקסימום ולהוציא את הציון הרצוי על הניסיון הראשון. תמיד אפשרי לגשת לבחינות נוספות, במידה ומתאפשר לכם מבחינת כסף ועצבים לעבור את המבחן שוב. את התוצאה הגבוהה יותר שתוציאו – ישמרו לעם 7 שנים.

בנקודה הזו, כשרכשתם קצת יותר אינפורמציה על נושאים כגון קורס השלמת בגרויות, ואם יש לכם מושג איזה תואר מעניין אתכם ובמה תרצו לעסוק, זה השלב לנצל את הידע הזה בשביל עצמכם: הירשמו לאחד המוסדות, שפרו את ממוצע הציונים שלכם, ועשו את אמא מאושרת!

כתיבת תגובה