אינסטלטור מקצועי לביצוע החלפת צנרת

לפני שבכלל מתחילים להחליף צנרת, ראוי לבדוק איפה מקור הנזילה. לעתים החלפת צנרת רק במקומות ספציפיים תפתור את הבעיה, אבל, יש מקרים שזאת אפשר לגלות אך ורק על ידי ציוד מתקדם כמו מצלמות אינפרא אדום שאיתן אפשר לעשות צילום צנרת וככה הן מאפשרות למצוא את הנזילות, ולו הכי קטנה, בלי לבצע נזק לבית. אם במצלמה מתגלה שהצנרת מלאה באבנית וחלודה, הסיכוי הסביר הוא שיש סיבה טובה להחליף את הצנרת. בדרך כלל, צנרת מחזיקה עשרות שנים אם יודעים איך לטפל בה בה ולמצוא את הבעיות כל עוד יש זמן.

ראוי שהחברה שהזמנתם לביצוע החלפת צנרת שמתמחה באינסטלציה תהיה מקצועית ואמינה. רצוי שהחלפת הצנרת תתבצע על ידי חלקים מקוריים בלבד. הרבה פעמים האינסטלטורים או חברות האינסטלציה משתמשים שחלקי חילוף זולים כדי להוזיל עלויות.

אחרי ההחלפה של הצנרת וודאו כי נעשתה בדיקה של לחץ מים במהלך יומיים. ככה תהיו וודאיים שהצנרת פועלת והותקנה בצורה הנכונה. במידה וגיליתם נזילה, קטנה ככל שתהיה, צריך לקרוא לאינסטלטור כדי שהנזק לא יחמיר. בהמון מקרים מוכרחים להחליף את הצנרת בכול הבית כשהנזילה הוזנחה והצינורות נפגעו משמעותית.

במידה ואתם בונים בית חדש, רצוי להפחית בהוצאות ולעשות את תכנון האינסטלציה והרכבת הצינורות בצורה נבונה. חשוב מאוד לבחור את מיקום נקודות המים ולמצוא מחברים וצינורות איכותיים. קחו אינסטלטור מומחה שיעשה את העבודה. צריך להקפיד גם על איטום טוב ואיכותי על ידי חומרים המסוגלים למנוע חלחול של מים. לרוב מחליפים צנרת כאשר לחץ המים הוא נמוך או כשאיכות המים היא ירודה. ברגע שמתחילים הביקורים של האינסטלטור להיות לעתים תכופות יותר, אז ככל הנראה אין מנוס ומוכרחים להחליף את הצנרת בבית או בדירה. במקרים מסוימים אפשר להחליף באופן חלקי את הצנרת ברגע שמגלים, על ידי המצלמה המיוחדת המצלמת את הצנרת, שרק קטע ספציפי של הצנרת נפגע. אם יתר הצנרת היא במצב סביר ייתכן ויתמזל מזלכם והתיקון יהיה זול יותר.

בדרך כלל המחירים של החלפת צנרת ינועו בין 700 ל 1000 ש"ח לכל מטר של צינור, ולכן החלפת הצנרת נחשבת לדבר הכי יקר כשמחליפים או משפצים אינסטלציה, אם זה במסגרת תיקון או אם במסגרת שיפוץ.

מערכת הצינורות היא מסועפת מאוד. יש צינורות מים המורכבים מתחת לרצפה, וזה מה שגורם להחלפה להיות מסובכת יותר אם יהיה צורך להרים את הרצפות. צריך לקחת בחשבון גם את עלות השיפוץ שתצטרכו לעשות אחרי החלפת הצנרת.