אמנות קיר ממתכת

כשאתם שומעים את צמד המילים עיצוב-קיר, אתם בוודאי חושבים קודם כל על ציור על קנבס, ציור עם מסגרת, או פוסטר קיר עם תמונה מעוררת השראה. אלו בהחלט דברים יפים שתוכלו לעצב איתם את הבית שלכם, אך אם אתם מחפשים משהו אחר, מודרני, עיצוב חדשני ואמנות עכשווית, תבחרו באמנות קיר ממתכת.

אמנות מתכת לקיר מסתמנת כאחד הטרנדים החמים בשנים האחרונות. בין אם מדובר במתנה לחברים שעוברים דירה, או מתנה בדמות אקססוריז לבית של חברים או משפחה, בין אם מדובר במתנה כמחווה לשותפים עסקיים, ובין אם מדובר על פינוק לבית שלכם, תמונות מתכת לקיר זה הדבר החם הבא.

הגעתם לבית חדש, אתם רוצים לשים בו את טביעת האצבע שלכם ולהרגיש את החותם המיוחד שלכם, או שסתם קמתם בבוקר בביתכם הנוכחי והחלטתם שאתם רוצים לראות משהו אחר מול העיניים כשאתם קמים בבוקר, או כשאתם חוזרים הביתה בסופו של יום. אתם רוצים לשדרג, לשנות, להיות ייחודיים ומיוחדים. חבריכם הטובים או קרובי משפחה שלכם סופסוף עברו לביתם החדש, ואתם מחפשים מתנה לקנות עבורם, או שסתם בביקור האחרון אצלם, הקיר בסלון היה נראה לכם ריק מדי, ובא לכם לפנק אותם במתנה ייחודית מכל הלב שתמלא את החסר. אתם מחפשים מתנה עסקית שתרשים את הצד השני, ושתביע את תחושת התודה שלכם, ונמאס לכם מלרכוש עוד עציץ או סתם תמונה סטנדרטית.

אם אתם עונים על אחד או יותר מהתיאורים הללו, אמנות קיר ממתכת היא בדיוק בשבילכם. אמנות מתכת לתלייה על קיר היא הפתרון המושלם הן לחללים קטנים והן לחללים גדולים, כך שלא משנה אם אתם מתגוררים בדירת סטודיו  או בדופלקס ענקי (הלוואי על כולנו), תמיד זה ייתן את הטאץ' הנכון והמרהיב. אמנות קיר ממתכת תעניק לכל חלל מראה מוגמר ומלוטש בקלות רבה. וכעת, נצלול מעט פנימה לעבר עולם אמנות המתכת.

WALL ART

WAL ART הוא מושג המתייחס לאמנות לתלייה על קיר, שאינה שייכת לז'אנר הקלאסי של התמונות הממוסגרות. אז מה כן נכנס תחת הקטגוריה? דקורציה לקיר ממתכת (עליה כבר נרחיב ונפרט), קירות תלת-ממדיים, יצירות קנבס, הדפסים למיניהם, ובעצם כל מה שחורג מהז'אנר הקלאסי, בדגש על מלאכת יד.

זהו סגנון פופולארי, רב ממדי, עם אופציות רבות ומגוונות של אפשרויות קישוט מתכת לקיר.

למה לבחור באמנות קיר ממתכת?

-נוכחות עוצמתית ושקטה

יצירות ממתכת משלבות נוכחות מרשימה, עוצמתית ושקטה כאחד. בדרך כלל, יצירות ממתכת מהוות את העיצוב העיקרי בסביבה, בשל הגודל, הנוכחות, ועוצמת המתכת המועברת דרך היצירה.

-קווים נקיים

ישנם אנשים שאוהבים יצירות צבעוניות, ססגוניות ומוחצנות, וישנם אנשים שאוהבים יצירות "נקיות", אסתטיות ומינימליסטיות. אמנות מתכת לקיר מתאימה יותר לסוג השני של האנשים, ובולטת באסתטיקה שלה ובקווים הישרים.

-מסייעת לאזן את התחושה מסביבת העיצוב

בבית ובמשרד ישנם מספר חומרי גלם אשר משמשים לעיצוב ודקורציה, וביניהם עץ, מתכת וזכוכית. העץ מטבעו מייצר אווירה "חמה", ואילו הזכוכית והמתכת נחשבות "קרות", ומאזנות את האנרגיה בסביבה "חמה". לכן, כשמדובר בסלון או משרד בו יש נוכחות בולטת של עץ, יצירת אמנות ממתכת עשויה בהחלט לעזור "לקרר" ולאזן את התחושה ה"חמה" שנותן העץ.

-אפקט מרשים

לא משנה אם מדובר בבית או במשרד, בקווים מינימליסטיים או באיזון אנרגטי, האפקט שיש ליצירת אמנות ממתכת הוא אדיר. הפשטות והדיוק, מוסיפים ממד מרשים ועוצמתי במיוחד למיקום בו הוא מוצב.

תמונות מתכת – אמנות העידן החדש

תמונות קיר ממתכת נעשות אך ורק במלאכת יד, ותהיו בטוחים שבמקום בו הדברים נעשים במלאכת יד, ליבו ומחשבתו של האמן מושקעים כל כולם ביצירה.

תמונות המתכת מיוצרות היום על ידי חיתוך בלייזר באמצעות שימוש בקרן לייזר, ובאמצעות תכנון נכון, ניתן לבצע חיתוך באיכות מרבית. התמונות עוברות צביעה איכותית ומקצועית בתנור חם, וניתן למצוא אותם היום במגוון עצום של צורות, דגמים וגדלים. למשל – עלים וענפים אותנטיים, לבבות, ציפורים, חיות שונות, פנים של גברים ונשים, נופים, צורות גיאומטריות, אות, מילה או משפט הקרובים לליבכם, ציורים מרהיבים ועוד ועוד.

היתרון הגדול של תמונות המתכת הוא שהן ניתנות להתאמה אישית, וכך כל אחד יכול למצוא לעצמו, או כמתנה לחברים, את היצירה המושלמת המתאימה בדיוק עבורו.

יתרון משמעותי נוסף בתמונות מתכת על פני תמונות מחומרי גלם אחרים הוא שהמתכת היא חומר הרבה יותר חזק ונוקשה מבד או עץ, קל לנקות אותו במקרה של הצטברות אבק, וחייו הם אינסופיים, מה שהופך אותו לעיצוב נצחי.

היכן נתלה את תמונות המתכת?

תמונות מתכת מתאימות בעיקר לתלייה בחללים הבאים:

כאשר מדובר במתנה עסקית, או בפריט שרכשתם עבור המשרד שלכם, מומלץ לתלות את התמונות במתחם קבלת הפנים, או במתחם המרכזי של המשרד, למשל – במקום בו נערכות ישיבות, או היכן שממוקמים מרבית העובדים, במידה ומדובר בחלל עבודה פתוח.

כאשר מדובר במתנה לבית, או בפריט שרכשתם עבור הבית שלכם, מומלץ לתלות את התמונות באחד מקירות הסלון, או במרחב המטבח, אם החלל מאפשר זאת.

שימו לב שמומלץ לאפשר למקום בו התמונה נתלית, מרחב גדול מספיק על מנת שיהיה ניתן לעמוד במרחק מה מהתמונה, ולהנות ולהתרשם ממנה כראוי.

כמו כן, חשוב שהקיר עליו תניחו את עיצוב המתכת יהיה בצבע בסיסי ובהיר יחסית על מנת להדגיש את קווי המתאר של היצירה בצורה המיטבית ביותר.

אור – אור הוא תמיד חיוני להעצמת עיצוב הקיר. עם יצירה ממתכת, האידיאל הוא להקרין צללים כדי להעניק נפח ולמשוך את העין. לעיתים, תאורה צדדית תתאים יותר להיבט אומנותי יותר, אך ישנם גם מקרים בהם תאורה עלית תתאים.

 

כתיבת תגובה