אני רוצה שחיית המחמד שלי תהיה מאושרת…

האם חיית המחמד שלך מאושרת?

אם יש ברשותם חיית מחמד אתם כבר יודעים שרמת החיים שלה תלויה באופן ישיר ביחס ובתנאים שאנחנו כבעלים מעניקים לה. לכולנו בטח יצא כבר לראות את חיית המחמד שלנו "מחייכת" או שמחה כתוצאה מפעולה שאנחנו עושים, אז למה שלא נעשה את זה יותר?

הנה מספר טיפים שיעשו את חיית המחמד שלך למאושרת: טיפול טוב לחיות מחמד

1. היו מחויבים לתת לה את הצרכים הבסיסיים בכל מחיר.
הכוונה לדברים שהיא צריכה לפני הכול שזה: מזון איכותי, שתייה ועשיית צרכים בזמן. סביר להניח שכבר היום היא מקבלת מענה לצרכים בסייסים אלו, אך האם באופן שמגיע לה? בטח יש לה כערה מלאה במים, האם הם נקיים תמיד? מאחר שאנו מכוונים ליחס הטוב ביותר, הקפידו כי הקערות של חיית המחמד תמיד נקיות והיגייניות וכי המים שיש לה נקיים (מומלץ להחליף כל יום!). בנוגע לעשיית צרכים, תספקו לה את סביבה מתאימה לעניין זה מספר פעמים ביום גם אם מדובר ביום קר או שאתם עייפים ואין לכם כוח לטייל בחוץ. זכרו תמיד כי גם אתם לא הייתם רוצים להתאפק כך שזה לא פייר להעמיד את חיית המחמד במצב דומה.

2. חיות מחמד אוהבות חום ואהבה.
אם לא מדובר בדגים, רוב חיות המחמד הן יצורים חברתיים וזקוקים לחום ואהבה מהבעלים שלהם. לי אישית קשה לראות מצב שבו קושרים כלב כדי שיגן על הבית ומתייחסים אליו כאל אזעקה, חשוב לזכור כי לפני הכול הוא ייצור חי עם צרכים. למי שכבר יצא לגדל חתול או כלב בטח יודע כמה אהבה אפשר לקבל בחזרה שמעניקים ממקום נקי. בבתים רבים חיות המחמד הן ממש חלק מהמשפחה וזוכים ליחס של כבוד ואהבה, זה המצב האידיאלי עבור חיית המחמד שלך… זכרו, ככל שתעניקו לחיית המחמד שלך יותר אהבה, כך היא תעניק לך בחזרה! לא סתם אומרים שחיות מחמד משקפות את האישיות של הבעלים שלהם.

3. סביבה בטוחה
לחיית המחמד שלך אין כלים שכליים כפי שיש לך ובמקרים רבים היא לא תדע לבד שהיא בסכנה. על מנת לדאוג לחיית המחמד שלך חשוב לוודא כי הסביבה בה היא חייה בטוחה עבורה.
במידה ואתם גרים בקומות, וודאו כי המרפסת סגורה וכי חיית המחמד לא נמצאת בסכנת נפילה, הרחיקו חומרים רעילים מהישג ידם, וודאו כי אין חוטי חשמל חשופים וכד'….

4. טיפול רפואי ראוי.

טיפול רפואי טוב מתחיל בטיפול מונע בזמן. ממש כמונו, גם את חיית המחמד שלך מסכנים כל מיני מחלות וזיהומים וצריך לספק להם הגנה כשאפשר. חלק מטיפול מונע צריך לדאוג לחיסון נגד כלבת, טיפול נגד תולעים וחיסונים נוספים שמטרתם לשמור עליהם בריאים. בנוסף, במקרה של חולי או פציעה לא מתוכננת אל תהיו אדישים למצב ודאגו לספק לחיית המחמד טיפול ווטרינרי בזמן, היא אינה יכולה ללכת לבד!
בחירה נכונה של ווטרינר בהחלט משפיעה על טיב הטיפול ולכן בדקו היטב לפני שאתם בוחרים את הווטרינר שילווה אתכם בתהליך הגידול….

אשמח לקבל טיפים נוספים בנושא חיות מחמד >>

אורטו-פט – מרפאה וטרינרית בבאר שבע

כתיבת תגובה