בדיקת דוד שמש

מי ששכר דירה לפחות פעם אחת בחייו מכיר את תהליך החיפוש המייגע אחר הדירה המושלמת. ומי שנכווה לפחות פעם אחת, וגילה מאוחר מדי שהדירה אותה שכר היא למעשה "חור" רווי ליקויים ובעיות, מכיר את החשדנות הרבה שמלווה את תהליך חיפוש הדירות בעתיד. מעתה והלאה, כל דירה פוטנציאלית היא בבחינת שדה מוקשים, שיש לאתר את כל ה"פצצות" שמוטמנות בו לפני החתימה על החוזה: זרם חלש באמבטיה, גג דולף, חדר שינה שפונה לכיוון מזרח ומתחמם מאוד בקיץ, שכנים בעייתיים ועוד.

עוד "מוקש" שחשוב לזהות לפני שחותמים על חוזה ושוכרים דירה הוא תקינות דוד שמש, והאם קיים כזה בכלל? כי גם דודי השמש מהווים מרכיב חשוב בהוצאות התפעוליות של הדירה, והיעדרם או אי-תקינותם יכולה להעיב קשות גם על איכות החיים שלנו בדירה וגם על עומק הכיס שלנו.

דודי שמש – להיערכות נכונה לקראת שכירת דירה

ההוצאות התפעוליות של כל דירה באשר היא הן רבות ומגוונות: ארנונה, חשמל, מים, גז, ועד בית ועוד. לכן, כשבוחרים דירה חשוב לקחת בחשבון את כל המרכיבים הללו ולא רק את גובה שכר הדירה. וכדי שנוכל להיות בטוחים שאנו מסוגלים לעמוד בכל ההוצאות הצפויות, חשוב לוודא שבדירה אין תקלות שיכולות להגדיל את הוצאותינו באופן בלתי מתוכנן. דודי שמש הם דוגמא טובה לגורם שיכול להעלות באופן משמעותי את הוצאותינו החודשיות, במידה והם אינם תקינים או אפילו לא קיימים בדירה.

דודי שמש – חוסכים לכם כסף

דודי השמש הם שאחראים על חימומם של מי המקלחת שלנו. בזכותם אנו יכולים ליהנות ממים חמים לכל אורך הקיץ, הזמינים עבורנו בכל רגע נתון. דירות שלא מותקנים בהן דודי שמש, אלא דוד חשמל, הן דירות שההוצאות התפעוליות שלהן גדולות יותר, שכן לכל אורך השנה אנו נאלצים לבזבז חשמל עבור חימום המים. לו היה בדירה דוד שמש, רק בחודשי החורף היינו נדרשים לצרוך חשמל, ובשאר חודשי השנה היינו חוסכים לא מעט כסף.

גם דירות שבהן דודי השמש ישנים או סובלים מליקויים גורמות לדיירים לשלם הרבה יותר כסף. אם דודי השמש לא פועלים כשורה, כמו למשל כאשר מאיץ החום החשמלי מכוסה כולו באבנית, כושר ומהירות חימום המים שלהם נפגעים. כפועל יוצא, אנו נדרשים להפעיל את הבוילר למשך זמן רב יותר, לצרוך הרבה יותר חשמל כדי לחמם את אותה כמות מים ולשלם הרבה יותר כסף מדי חודש.

דודי שמש – טיפ לשוכרי הדירות

לסיכום, אם גם אתם מחפשים את הדירה השכורה הבאה שלכם, אל תשכחו את דודי השמש. לצד אינספור הבדיקות שאתם עורכים לדירה והשאלות לבעליה ו/או לדיירים הנוכחיים, אל תשכחו לשאול האם יש בדירה דוד שמש? מתי הוא הוחלף בפעם האחרונה? האם היו בו תקלות לאחרונה? כמה זמן נדרש להמתין כדי לחמם את המים בחורף? ואם יש רק דוד חשמל, בדקו האם בעל הדירה מוכן להחליפו בדוד שמש. בדיקות מקדימות אלו יכולות לחסוך לכם מאות שקלים בשנה.