בדק בית- כדי לדעת כי קיבלתם תמורה להשקעתכם

בדק בית בשעה שרוכשים דירה מיד שנייה או מהקבלן ראוי לבצע בדיקה הנקראת בדק בית. אפי' בדירות שכורות כדאי לערוך בדיקת בדק בית אחרי עזיבת השוכרים כדי לעשות הערכה האם נגרם לדירה נזק ואם כן, להעריך אותו.

בדק בית או ביקורת מבנים – מדוע טוב לבצע את הבדיקה

  • * מבצע הפרויקט אחראי כלפי קונה הדירה לתקופה מסויימת באשר לתקינות הדירה. על כל פרט ופרט מחלקי הדירה קיימת תקופת אחריות בהתאם. על מנת להוציא לפועל את אחריות הקבלן חשוב לבצע בדיקת בדק בית, לגלות את הליקויים בדירה ולדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים.

    * בקניית דירה מיד שנייה חשוב מאוד לבצע בדיקת בדק בית כדי לגלות ליקויים בדירה. במידה ויש כאלה, תוערך הדירה בהתאם לכך. בדיקה של בדק בית עלולה בהחלט לעזור במשא ומתן על אודות הדירה, ואכן במקרים לא מעטים עלה בידי הקונים להוריד במידת מה את העלות בהתאם למצב הדירה.

    * בדיקת בדק בית מבוצעת על ידי מהנדס בנייה או שמאי מקצועי. אחרי השלמת הבדיקה ייתנו המהנדס או לחילופין השמאי מפרט של הטעון תיקון כולל הדרכים המתאימות לתיקון כמו כן גובה העלויות.

    * במידה ולא ייעתר מבצע הפרויקט לדרישה לתיקון הליקויים הרי שחווה"ד המקצועית תוכל לשמש כמסמך משפטי קביל למטרת אימות הטענות כלפי הקבלן.

    * בדיקה של ביקורת מבנים מסייעת לאיתור ליקויי בניה בשלד הבניין או בצינורות המים והביוב. על פי רוב נעזרים בביקורת מבנים על מנת לברר ליקויי בניה במבני תעשייה או במבני ציבור וכדו'.

    * ביקורת מבנים מבוקשת על ידי חברות הביטוח מבעלי עסקים בבואם לבטח את עסקיהם. חברות ביטוח רבות לא מסכימות לבטח מבנים ציבוריים, מבני תעשייה ומבנים המיועדים לעסקים בלי לקבל תמונה עדכנית מדויקת אודות מצב המבנה.

ליקויי בניה – בדירה חדשה ואף בדירה שאינה חדשה

  • * כמעט אין דירה שלא מתגלים בה ליקויי בניה. ליקויי בניה קורים מסיבות רבות, לא בהכרח באשמת הקבלן.

    * בדיקה של ליקויי בניה תאתר ליקויים רבים כגון ליקויי לחות, איתור נזילות, איטום לקוי, בדיקת איכות בניה ועוד.

    * ליקויי בניה רבים לא מתגלים בעין שאינה מיומנת. אין ללכת שולל אחר המראה החיצוני של הדירה בגלל שייתכן שמאחורי המראה הנוצץ מסתתרים ליקויי בניה רבים. קורה לעתים שרק לאחר שנים לא מעטות מתגלים ליקויי בניה ואז עלויות התיקון גבוהות והתיקון מסובך.

    * החכם עיניו בראשו ויבדוק את ליקויי הבניה בזמן ויחסוך עוגמת נפש וכסף רב. ההוצאה של בדיקת ליקויי בניה היא לא הוצאה מיותרת, אלא חלק מההשקעה בכל דירה, גורם המבטיח כי הרוכש קיבל תמורה מלאה להשקעתו.

כתיבת תגובה