בדק בית – בדיקה אחת השווה כסף רב

כל אחד נדרש לעשות בדיקת בדק בית , מי שקנה דירה חדשה מקבלן ומי שקנה דירה מיד שנייה. בדק בית היא בדיקה הבודקת ליקויי בניה , גם את אלו שאי אפשר לראות בעין בלתי מקצועית . ליקויי בניה רבים נחשפים רק לאחר מספר שנים ואז הנזק כבר נגרם. בדיקת בית או בדיקת דירה היא בדיקה חיונית, היא עשויה לחסוך לנו טרדות רבות והוצאות גדולות , לכן לא כדאי לוותר עליה.
ליקויי בניה – איך נוכל לבדוק היטב ליקויי בניה?
ליקויי בניה הם חוסר התאמה בין מה שהובטח בהסכם של קניית הדירה לבין מה שקיבלתם בפועל. לחוזה של קניית הדירה מצורף נספח נוסף ובו מפרטים את טיב חומרי הבניה, איכות הבניה, רמת הגימור וכולי. כל שינוי מהכתוב הוא בגדר של ליקויי בניה . ענף הנדל"ן סוער בשנים האחרונות .הקבלנים מרוויחים סכומי עתק, ולכן הם מזדרזים לסיים את הבניה. בשל החיפזון מתגלים ליקויי בניה רבים . בעידן הנוכחי, בדיקת בדק בית היא לא מותרות. שילמתם עבור הדירה במיטב כספכם, אין סיבה שלא תקבלו את התמורה המלאה. נכון, פעמים לא מעטות הליקויים שיתגלו הם ליקויים מזעריים, אולם גם ליקוי מזערי עלול להתפתח לליקוי גדול ולגרום נזק רב. · גם חריגות בניה הם בגדר של ליקויי בניה. חשוב לציין כי כלפי הרשויות המקומיות , בעלי הדירה הם האחראים לכל חריגת בניה . כדי למנוע עגמת נפש ותשלום של קנסות יקרים, חשוב לעשות בדיקת בדק בית כדי להיות בטוחים כי לא בוצעו חריגות בניה.
כמה דברים שחשוב לזכור
בדיקת דירה בודקת פרמטרים ומערכות שונות במבנים. בדיקת בית תכלול את בדיקת מערכת החשמל, את מערכת האינסטלציה, את האיטום , תשלול תקלות רטיבות ותעריך את אורך חיי הנכס הנרכש . ·בדיקת בדק בית נעשית בידי איש מקצוע מנוסה ומיומן . כדי לדעת לגלות כל ליקויי בניה , גם את הליקויים הנסתרים, יש להיות בעל ניסיון בתחום ומיומנות רבה. · איש המקצוע המומחה לבדיקת בדק בית ינפיק חוות דעת מקצועית בתום הבדיקה. במקרה שבו תנהלו משא ומתן עם קבלן הבניין על אודות תיקון הליקויים או שתפנו לקבלת עזרה מבית המשפט, חוות הדעת המקצועית תסייע לכם להוכיח את הטענות ולזכות במשפט. ·כדאי לדעת כי על סוגים רבים של ליקויי בניה קיימת תקופת התיישנות. לאחר מספר שנים הקבלן לא יהיה אחראי לתקן את הליקויים , על כן אל תהססו, בצעו כבר כעת בדק בית כדי להיות רגועים.