בוטוקס – איך להימנע מסיבוכים

 

הזרקות הבוטוקס לטיפול העלמת ויישור קמטים נחשבות להליך מהיר קל ובטוח, ותופעות הלוואי והסיבוכים הנובעים  מהליך זה מזעריים. ובכל  זאת, יש אחוז קטן של מטופלים המתלוננים על תופעות כלשהן הנובעות מהזרקות הבוטוקס.

אחד מ"נפגעי" הבוטוקס, למרבה האירוניה, הינו סיימון קאוול, שופט התכנית אמריקן איידול שביצע טיפולי בוטוקס מספר פעמים בחייו ואף הרבה להלל את הפלאים שעושה התכשיר.
בטיפול האחרון שעבר קאוול נגרמה לו תופעה של צניחת העפעף השמאלי, תופעה המוכרת וידועה בטיפולים המתבצעים באזור הגבות, על אף שנחשבת לתופעה נדירה.  בוטוקס הינו תכשיר שתוצאותיו זמניות והפיכות, ועל כן, למרבה המזל, סיבוכים כגון אלו נחשבים גם הם לזמניים ויחלפו תוך מס' חודשים.

rusbank.net כיצד ניתן לצמצם את הסיכון לסיבוכים בטיפולי הבוטוקס?

ראשית, עליכם לבחור בקפידה את הרופא המטפל על מנת שיבצע את הטיפול במיומנות. טיפולי הבוטוקס מתבצעים במספר אזורים בפנים בהם מופיעים קמטי הבעה כגון במצח, בין הגבות, מסביב לעיניים.
הטיפול בכל אזור מתבצע במספר הזרקות ובמינונים קטנים ומדויקים, הרופא המבצע את הטיפול צריך לדעת לדייק בכמויות ובנקודות ההזרקה. מומלץ לבחור את הרופא המומחה ולבצע אצלו את כל הטיפולים – סביר להניח שרופא המכיר אתכם טוב יותר וביצע בפניכם את טיפולי הבוטוקס מספר פעמים יטיב לדעת בדיוק רב יותר היכן לבצע את ההזרקות, שכן מיקומן של הדקירות משתנה ממטופל למטופל, למשל בטיפול בשרירי המצב או בין הגבות, חשוב להכיר את המבנה האנטומי מאחר והזרקה לא נכונה יכולה להשאיר את צידי הגבות גבוהה מידי.

בתקופה האחרונה נפוצות השמועות על רופאים רבים המגיעים מתחומים שונים, אשר עוברים השתלמויות בעלות מספר שעות מצומצם, וזאת על מנת לקבל הכשרה לבצע טיפולי  העלמת קמטים באמצעות בוטוקס וחומרי מילוי.

רופאים המתמחים בתחום הרפואה האסתטית ובמיוחד רופאים מנתחים בתחום הרפואה הפלסטית (המבצעים את ניתוחי מתיחת הפנים) מכירים את האנטומיה של שרירי הפנים בצורה מעמיקה ויסודית יותר ועל כן מוטב שתעדיפו את הרופאים המוסמכים בתחום זה.