בחירת רהיטי ילדים לעיצוב החדרים

זה שוב הזמן לעצב מחדש את חדר הילדים ויש מספר דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים במשימה הזו. עיצוב חדרי ילדים הוא משימה מורכבת משום שיש אלמנטים רבים שצריך לקחת בחשבון. כשמעצבים את החדר של הילד צריך להתייחס לגודל ולהשתמש בו בצורה חכמה, כך שהוא יהיה יעיל בעבור הילד ויאפשר לו לארח חברים, לישון ולהכין שיעורים.

כחלק ממשימת עיצוב חדרי ילדים יש לזכור שהאלמנט הפסיכולוגי הוא העיקרי. הצבעים, התאורה והמרחב בחדר משפיעים על כולם, בייחוד על הילדים. ממחקרים שנעשו ניתן לראות שהאווירה בחדר משפיעה במידה משמעותית על ההתנהגות וההתפתחות של הילד, ולכן יש לעצב את החדר עם מחשבה רבה.

לצד העניין הפסיכולוגי, עיצוב חדרי ילדים דורש מההורים להתייחס לצרכים ולרצונות של הילדים. לילדים יש טעם משלהם שמתפתח כבר בגיל מוקדם ורובם יודעים טוב מאוד מה הם רוצים. מסיבה זו צריך להתייחס לבקשותיהם ולהשתמש בעצות העיצוב שהם נותנים.

ישנם דברים שהילדים לא מבינים בהם. למשל, הם בוחנים את החיצוניות של הדברים ולפיה הם שופטים אותם מבלי להתייחס לאיכות. עובדה זו עלולה להשפיע כאשר צריך להחליט איזה רהיטים רוצים. יש מגוון רחב של רהיטי ילדים במגוון עיצובים. בעוד שההורים בוחרים את הרהיטים החדשים לילדים לפי האיכות שלהם, הילדים בוחרים אותם אך ורק לפי המראה שלהם. לכן, הורים צריכים לחפש אחר רהיטי ילדים שהם איכותיים ובו זמנית גם לטעמם של הילדים.

כפי שכבר צוין, מרחב החדר הוא אלמנט פסיכולוגי חשוב. במידה והחדר יהיה צפוף מאוד הילד ירגיש חנוק וחסר מנוחה, לכן יש לרכוש רק רהיטי ילדים שהם הכרחיים ולוותר על מה שאין לו ממש שימוש.

בשורה התחתונה, הרהיטים היחידים שהילדים צריכים הם מיטה, ספרייה וארון ותו לא. כמובן, כל הריהוט חייב להיות איכותי ואין סיבה שההורים לא ישלמו קצת יותר בתמורה לאיכות הגבוהה כדי להבטיח לילדים שלהם את הטוב ביותר.

מיטות ילדים הן מה שדורש תשומת לב יותר מכל. מבחינת העיצוב, כדאי להורים לתת יד חופשית לילדים אבל הם צריכים לבדוק את האיכות דבר ראשון. צריך לבחור מיטות ילדים שיש להן מזרון ששומר על הגב ונותן לו תמיכה. אם רוצים, אפשר למצוא מיטות עם מגירה או ארגז מצעים ושם אפשר לשים את הדברים הקטנים שמכאיבים לעין.

כדאי לרכוש מיטות ילדים ורהיטים אחרים שמתאימים זה לזה וגם חשוב שכולם ישלימו את צבעי הקירות. תיאום בין כל האלמנטים החזותיים יוצר אווירה נעימה שתהפוך את משימת העיצוב למשתלמת בעבור הילדים וההורים כאחד.