ביטוח סיעודי – איך בוחרים?

רכישת ביטוח סיעודי אינה החלטה שצריך לקבל במהרה, אלא לאחר שבדקתם וחקרתם את הנושא.

כמו בביטוחים אחרים כיום, בייחוד ביטוחים הקשורים לבריאותינו, אין חברה אחת או גוף אחד שאחראי לספק ביטוח מסוג זה או אחר לאזרחים. לפני שמחליטים על ביטוח סיעודי מסוים חשוב לוודא כי בחנתם את כל סוגי הביטוחים הקיימים, הניתנים על ידי קופות החולים או חברות ביטוח פרטיות. הדבר הראשון שצריך לשאול בבחירת ביטוח מכל סוג שהוא, הוא מה יהיה גובה התשלום אותו תצטרכו לשלם מדי חודש.

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים ביטוח סיעודי?

חשוב לבדוק האם גובה התשלום החודשי נקבע על פי גיל ההצטרפות לביטוח. הדבר נהוג בדרך כלל בחברות ביטוח פרטיות שמוזילות את התשלום החודשי ככל שהמבוטח מצטרף לביטוח בגיל צעיר יותר.

לאחר שנאמר לכם מהו התשלום החודשי חשוב לברר האם ישנן תקנות או חוקים המאפשרים לחברת הביטוח או קופת החולים להעלות וליקר את התשלום החודשי לאחר תקופת זמן מסוימת. בדרך כלל העלאה של גובה התשלום החודשי כרוכה באישור מיוחד של מפקח מטעם משרד האוצר ובכל זאת חשוב לוודא שאין סעיפים המאפשרים לחברה להעלות את התשלום החודשי בהתאם לגיל המבוטח, או בעקבות כל שינוי במצב הבריאותי.

ברכישת ביטוח סיעודי כמו בכל ברכישה גדולה ובטח כשזה נוגע לרכישת ביטוח הנוגע לבריאותכם בעתיד, חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולקרוא ביסודיות גם את הסעיפים הקטנים ביותר. כל פוליסת ביטוח משתנה מחברה לחברה וחשוב לא לקחת כמובן מאליו תנאים בסיסים שהציעו לכם בחברה אחת, כאשר מנהלים משא ומתן עם חברה אחרת. את פוליסת הביטוח רוכשים למקרה בו תזדקקו לטיפול סיעודי בין אם על ידי מטפל בביתכם ובין אם במוסד טיפולי מתאים. חשוב לבדוק בדיוק אילו שירותים וסיוע תקבלו מחברת הביטוח אם וכאשר יגיע הרגע בו תזקקו לסיוע.

בררו האם הסיוע הכספי שיוענק לכם יהיה מוגבל בזמן, או שמא מובטח לכם סיוע עד סוף חייכם. וודאו האם אתם מבוטחים מרגע החתימה על הפוליסה, או שמא ישנו פרק זמן בו אינכם מבוטחים. בפוליסת ביטוח סיעודי הסיוע הסיעודי הניתן בדרך כלל, הוא סיוע כספי המאפשר לשלם למטפל או למוסד סיעודי ולכן חשוב לברר מהו גובה התשלום שתקבלו במידה ותזדקקו לסיוע וכמו כן, האם חברת הביטוח תתמוך בכל סוג טיפול אותו תבחרו, כמו מטפל פרטי או מוסד מסוג כלשהו.

חשוב שתכינו עצמכם לכל מצב בו לא תהיו מרוצים מהתנהלות חברת הביטוח או קופת החולים המספקת לכם את הביטוח הסיעודי. בררו מהי הפרוצדורה במקרה בו חברת הביטוח מסרבת לספק לכם את הסיוע שהובטח לכם ובררו תוך כמה זמן מהרגע בו תזדקקו לסיוע בעתיד, תוכלו לדרוש את הסיוע מחברת הביטוח. במידה ורוכשים ביטוח סיעודי קבוצתי במסגרת העבודה או ועד עובדים כלשהו, חשוב לשאול לכמה שנים תקפה הפוליסה שכן ביטוחים קבוצתיים בדרך כלל מוגבלים לכמה שנים בודדות.

כתיבת תגובה