בינה עסקית – להצלחה עסקית

BI לעסקים – להקים עסק על כל ההיבטים היא לא מטלה טריוואלית, בכנות, אפילו להיפך, בנוסף לתקציב היא דורשת הבנת המגזר העסקי אליו שייכת החברה, הבנת עולם הניהול ואיך אפשר בלי, נסיון וידע. העניין שאפילו עוד יותר מעצבן, הוא ההכרה שגם אחרי שנה שהעסק עובד, הסיפור לא נגמר.

למה, אתם שואלים? בשל הסיבה שאע"פ ששהקמת העסק שורדת את תלאות השנה הראשונה, זה רחוק מלהיות מספיק – כי אנו מעוניינים להרוויח ולשגשג עוד יותר. בכל מצב חשובה התובנה שכמה שארגון יותר גדול, מוטת השליטה והבקרה יורדת. אז מה הפתרון שיכול לסייע להנהלה לנהל טוב יותר?

בינה עסקית – יש על מה לדבר

לבתי עסק קטנים כדוגמת באסטה בשוק האספקט הניהולי הוא בכל מצב פשוט יותר מאשר לחברות ומסודות גדולים, ובחלק גדול מהמקרים לא דורש כלים טכנולוגיים מיוחדים. אך בחברות ובעסקים גדולים שמרווחים לא יותר מ150 מיליון, לרוב צריכים גם בשביל לנהל טוב יותר את המתרחש בארגונם וקל וחומר ע"מ למנף את הרווחים, קצת עזרה וסיוע.

איזה אמצעים עוזרים לנהל

תחום טכנולוגי נהדר שהתפתח בשנים האחרונות, תחילה בחוץ לארץ, הוא הנושא התחרותי של כלי בינה עסקית; כלל הפיתוחים שנמנים בתחום זה נועדו לעזור למנהלי החברה בתהליך קבלת ההחלטות ובהגעה לתובנות כלכליות וניהוליות בנוגע לכל מה שמתרחש בעסק שלהם.

שימוש באמצעים לדוגמת מסד נתונים, מערכות אחזור מידע או כלי ניתוח מערכות, הם רק דוגמה שולית לאפשרויות הקיימות לשימושם של הדרג הניהולי של העסק או הארגון. בכל כלי או פתרון חכם שתבחרו מהתחום של ה – BI תיהנו מאפשרויות שימוש ביכולות מקצועיות כגון אחזור מידע, עריכה והתמודדות עם מסות עצומות של מידע, שילוב בין מידע ממקורות מקבילים בפירמה ועוד יכולות נוספות, ככה שמלאכת הניהול משתפרת, ואפשר עם קצת שכל ישר לשפר תהליכים בעסק.

כפי שהסברתי בהתחלה, יש המון דרכים ואמצעים להתייעל ולשפר תהליכים בארגון שלכם, כך שמה שנותר זה להחליט שעושים את הצעד ולהיעזר באשפי תוכנה בנושא של הבינה העסקית, שמסוגלים לעזור ולאפיין בצורה מקצועית את הצרכים של הארגון ולהתאים לו את האמצעים המתאימים ביותר.

לפרטים נוספים אתם כמובן מוזמנים לרשום תגובה.

כתיבת תגובה