מסחר אלקטרוני, החנות הוירטואליות, האפשרויות והיתרונות.

הרבה מדברים בימים אלו על מסחר אלקטרוני. זהו נושא עכשווי וחם, שכן לאחר התפוצצות בועת האינטרנט ולאחר הציפיות המוגזמות שבאו בתקופתה, נושא המסחר באמצעות רשת האינטרנט נלמד ומתבצע בצורה הרבה יותר רצינית, מפוכחת ואובייקטיבית.
מאז אותה תקופה, המסחר המקוון התפתח מאוד ועבר שינויים משמועתיים. אין ספור חברות ועסקים מוכיחים מדי יום ההתפתחות הכל כך דרמטית של המסחר האלקטרוני, ואנו יכולים בקלות לראות איך  הוא תורם להצלחת העסקים, להגדלת מחזורי המכירות והרווחים, להשגת לקוחות חדשים, לשפר את הקשר עם לקוחות קיימים, להאיץ תהליכי מכירות ואף להקטין משמעותית את העלויות התפעוליות.
השימוש באינטרנט באמצעות חנות וירטואלית כערוץ שיווקי נוסף, הפך כבר מזמן למודל עסקי עבור חברות מכל התחומים ומכל הגדלים, כמעט בכל המגזרים. לא מדובר כבר רק בחברות תוכנה ענקיות, בחברות עם מותגים מוכרים בלבד, היום חברות בינוניות וקטנות מנצלות את הסחר המקוון ככלי חשוב למינוף העסק.

מספר האנשים המשתמשים באינטרנט לקבלת מידע, לביצוע לקניות ולמכירת סחורות ושירותים הולכת וגדלה. התפשטות מהירה של חיבורי ADSL בפס רחב הוא גורם חשוב זה, ואת הרף מגרה סחר הכנסה על הקו.

כיום, מסחר אלקטרוני באינטרנט הוא נוהג סטנדרטי עבור חברות רוצה להגדיל את המכירות שלהם, כדי להגדיל את המחזור ולשפר את שירות הלקוחות. המדריך המעשי נכתב עבור עסקים קטנים ובינוניים אשר רוצים הצלחה לטווח ארוך במכירות דרך חנויות מקוונות. הטיפים מיועדים בעיקר לקבוצות הבאות:

1. עסקים כבר מנהל עסק מקוון מעוניין להשתמש מסחר אלקטרוני כערוץ מכירות נוסף, בעיקר כדי לשרת טוב יותר את הלקוחות הקיימים שלה. החשש העיקרי של חברות אלו היא ייעול ואוטומציה של מכירות והזמנות תהליכים לשיפור קשרי לקוחות ולהגדיל את ההכנסות עבור כל לקוח, ולא ברכישת לקוחות חדשים.

2. הקבוצה השנייה הם חברות הזנק (סטארט אפ טוב פוטנציאליים), אשר ראה הזדמנות עסקית באינטרנט רוצה למכור באינטרנט. המטרה של חברות אלה הוא לפתוח שווקים חדשים, להשיג מידה מסוימת של הכרה לשמר את הלקוחות לטווח ארוך באמצעות חנות מקוונת בשילוב עם מסעות שיווק יעילים.

3. הקבוצה השלישית כוללת חברות שאינן להגיע לגבולות שלהם עם העסקים המסורתיים שלהם המסורתית מודלים ההפצה ולחפש אזורים חדשים והזדמנויות הצמיחה של מסחר אלקטרוני. חברות אלה בעיקר רוצה להשתמש ערוץ מכירות באינטרנט להגיע קבוצות חדשות לא הצליחו בעבר לגשת, למשל, השוק הבינלאומי, אזורים אחרים או ערים או קבוצות הגיל החדש. במקרה זה רכישת לקוחות חדשים, בצורה יעילה ככל האפשר, בשוק הבינלאומי לעתים קרובות, מסחר באינטרנט הופך להיות הגיבור.

וממש לא משנה לאיזה קבוצה הינל משתייך, כי זה ייתן לך את התשובות הנכונות לשאלות שלך על העולם של חנויות מקוונות.

בהצלחה בעסקים!

כתיבת תגובה