בעיות בריאותיות בקרב ילדים והשפעתן על חייהם

הילדים שלנו חשובים לנו, אין ספק, וכשהם סובלים מבעיות בריאותיות שונות, אנחנו כואבים יחד איתם. אבל, עד כמה שזה כואב, אנחנו צריכים להיות הקול השפוי בכל העניין, ועל כן להתנהג בצורה פרקטית כדי לפתור את הבעיה שלהם.

הפרעות קשב וריכוז הן אחת הבעיות הקשות יותר שילדים יכולים לסבול מהן, משום שהן מפריעות להם בלימודים, בניהול תקשורת עם אנשים ועוד, וכתוצאה מאלה, כל העתיד שלהם מושפע גם כן- קריירה, זוגיות וכדומה.

אם הפרעת קשב וריכוז היא גם בעיה שאתם סובלים ממנה, אתם יכולים להבין לליבם של הילדים כמובן, אבל יותר חשוב מזה, אתם יכולים לעזור להם בצורה יעילה יותר, שכן אתם מכירים את כל שיטות הטיפול השונות.

טיפול בהפרעות קשב וריכוז כולל בעיקר תרופות, ולקיחת התרופות תלווה ככל הנראה את הילדים גם בחיים הבוגרים שלהם. אבל אל תתנו לזה להדאיג אתכם, אם כבר, אתם צריכים להיות רגועים שיש משהו שממתן את התסמינים שנלווים להפרעות.

ילדים יכולים לפתח בגילאים שונים מחלות, שיכולות לעבור עם השנים או שלא, בניגוד להפרעות קשב וריכוז, כמו אסטמה, אלרגיות ועוד. הבעיות האלה משפיעות גם הן על איכות החיים, אך היות ומדובר במשהו פיזי שאפשר למנוע אותו ללא מתן תרופות (תלויה במקרה ובגורמים), מדובר בבעיה "קלה" יותר מהקודמת.

כהורים, אתם צריכים לתת את הטוב ביותר לילדים שלכם ולנסות כמה שיותר למנוע פגיעה בכל הטוב שאתם רוצים להעניק להם. על כן, לא משנה מה הבעיה ממנה הם סובלים, אתם צריכים לנקות את הראש, כדי שתוכלו לחשוב בהגיון בשבילם, כי הם לא יכולים לעשות זאת. דבר ראשון, לא משנה אם זו בעיה פיזית, התנהגותית וכו', אתם צריכים לקחת את הילד לרופא המתאים ולעשות אבחון. דבר שני, עליכם להסביר לילדים את הבעיה שיש להם בצורה ברורה אך חשוב שתנסחו את הדברים שאתם אומרים בצורה שלא תגרום להם להרגיש כאילו רחב עליהם העולם. נקודה זו מאוד חשובה, כי אם הם יראו שאתם לוקחים את הדברים בקלות, הם יקחו מכם דוגמא ולא יתנו לבעיה שממנה הם סובלים להשתלט להם על החיים.