בקשה לפשיטת רגל

בקשה לפשיטת רגל:

מה היא פשיטת רגל?:

אדם שמאבד את נכסיו, מתגלגל לחובות ומפסיד את פרנסתו עד לכדי קשיים כלכליים משמעותיים אינו יכול להתאושש מהמצב כאשר כל רווח שיצליח ליצור יועבר לנושיו- אלו שהוא חייב להם כסף. פשיטת רגל הינה מצב משפטי שבו לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל, בית המשפט מאשר מצב זה ומוחק לכאורה את כל החובות של פושט הרגל. כך, פושט הרגל נותר בלי נכסיו אך גם בלי חובות לאנשים אחרים. הוא יכול להתחיל בחיים חדשים ולנסות לשקם את עצמו מנקודת האפס.

הליך בקשה לפשיטת רגל:

כדי לקבל אישור משפטי למצב של פשיטת רגל יש להגיש בקשה מתאימה. הגשת בקשה לפשייטת רגל מלווה במגוון רחב של מסמכים שיש להגיש לבית המשפט. על החייב, המבקש פשיטת רגל, להגיש את הבקשה בהתאם לחוק ולהמתין לקבלת האישור. הבקשה תכלול בין השאר טופס מיוחד המכונה "טופס 4” שהינו טופס הכולל את הבקשה בפועל. נוסף על כך את "טופס 5”, שכולל את פרטי ההסתבכות הכלכלית של החייב. דוחות של הרשם מלשכת ההוצאה לפועל כדי להשיג פירוט מדויק של  החובות, טופס חתימה על ויתור סודויות ועוד. כפי שניתן להבין, מדובר באסופה של טפסים רבים שחלקם מורכבים יותר מאחרים.

הגשת בקשה דרך הכונס הרשמי:

מלבד לבית המשפט, על החייב שמעוניין בפשיטת רגל ליצור קשר גם עם הכונס הראשי, דמות רשמית ומרכזית בהליך של פשיטת רגל. הכונס הראשי צריך לתת את אישורו לבקשה ורק כך היא תוכל להגיע גם לאישור של בית משפט. בין השאר, יש להשאיר פיקדון כספי העומד על כ- 2500 שקלים אצל הכונס.

מהות ההתערבות של עורך דין בתהליך הגשת בקשה לפשיטת רגל:

פושט רגל עומד בפני קשיים רבים, חלקם נפשיים וחלקם נובעים מהצורך להצליח לסיים עם התהליך ולקבל את המעמד של פושט רגל כדי להתחיל בחיים שאחרי. אולם, הגשת הטפסים המסורבלת, ריבוי הפרטים, הידיעה כי ישנו סיכוי שבית המשפט יסרב לבקשה ועוד, מבהירות עד כמה חשוב לפנות בליווי מקצועי של עורך דין פשיטת רגל שייצג את החייב בפני בית המשפט וידאג להשגת מענה הולם לבקשתו לפשוט רגל. אל תצאו למסע הזה ללא סיוע מתאים

pshitatregellaw

פשיטת רגל היא הליך משפטי, שבו אדם יחיד (להבדיל מחברה: שההליך במקרה שכזה הינו פירוק חברה) שיש לו חובות גדולים מרובים מוכרז כפושט רגל, ובכך הוא מקבל הגנה חוקית מפני הנושים שלו, על מנת שלא יוכלו להתעמר בו כלכלית, וכן נערך כינוס של כל נכסיו, על מנת לחלק אותם באופן הנכון ביותר בין הנושים. לייעוץ טלפוני וקביעת פגישה ללא התחייבות חייגו 050-9786675המשרד מתמחה בטיפול בתיקי הוצאה לפועל ופשיטת רגל מורכבים ורגישים הכוללים מגוון רב של נושים, החל מרשויות המס, בנקים,חובות מזונות, וכל זאת תוך חשיבה יצירתית ומתן פתרונות בדרך המהירה והיעילה ביותר.

כתיבת תגובה