דוד שמש חכם


שוב ממהרים לצאת ובדיוק אין מים חמים? משלמים הון על חשמל? אם נמאס לך לקבל עצבים מהסיטואציות האלו ואתה חושב איך זה אפשרי שאחרי החמסין הזה המים בבאמבטיה עדיין קרים. עצרו! קיימת אלטרנטיבה חכמה, חסכונית ופשוטה – ניצול של קרני השמש על ידי שימוש בדוד שמש.

דוד שמש קולטים – כי זה חוסך והרבה

התקנת דוד שמש תקטין רבות את חשבונות החשמל בבית ואפילו בבתי מלון. זוהי דרך נפלאה לנצל את החום הטבעי של השמש לשם חימום המים במקום חימום באמצעות גופים חשמליים או שיטות אחרות המשתמשות בכמויות אנרגיה רבות.

מעבר של כלל האוכלוסיה לשימוש בדוד שמש לא רק יתבטא בחסכון בהוצאות אלא אפילו להקטנה בשימוש באנרגיה. כך אנחנו מביאים לצמצום בכמויות הזיהום ומונעים צמצום של חומרי הגלם לייצור אנרגיה בארץ.

דוד שמש כל השאלות, כל התשובות

איך זה עובד בכלל? איפה ממקמים את זה? למי זה מומלץ? פרטים בסיסיים על דודי שמש.

בישראל יש חוק על פיו יש צורך לעשות שימוש בדודי שמש בבניינים החל משנות השמונים (חוץ מרבי קומות שאין בהם מספיק מקום). על ידי חוק זה חוסכים בארץ כשלושה אחוזים מהצריכה הארצית.

פיתוח הדוד הינו ישראלי. נשמע הגיוני, לא?

את הדוד מציבים על הגג, או על שטחים פתוחים אחרים שבהם אפשר חשיפה מירבית של הקולטים לשמש. את גוף דוד השמש מעמידים כשהקולטים מופנים דרומה.

גוף דוד השמש מורכב ממיכל גלילי, עם מים בתוכו, המחובר בצינור לקולטים. בתוך הקולטים מורכבים מערך מסועף של צינורות מים במסגרת סגורה.

המסגרת נבנתה באופן כזה שצד אחד של הקולט עשוי זכוכית שקופה ואילו יתר הפאות אטומות וצבועות בצבע שחור, כאשר המטרה היא לכלוא את הקרניים החמות. לכן חשוב מאוד לבדוק מעת לעת שהצד הפונה לשמש נקי מלכלוך.

התקנת דוד מסוג זה מומלץ לבנייני דירות ואפילו בצימרים במדינות חמות שבהן ניתן לעשות שימוש במשאב הזמין של אנרגיית קרני החמה.

הייתם רוצים לקבל מידע נוסף על קולט לדוד שמש? קולטים כמה בזבזתם? אתם חייבים את זה לכיס שלכם, הכנסו לכאן שוב לקבלת טיפים נוספים מהטובים בתחום.

כתיבת תגובה