דיני משפחה והדרך אל הגירושין

ידוע שפרידה היא דבר כואב אך בהשוואה לגירושין היא משחק ילדים. יחד עם העצב והכאב שבהליך, בעת גירושין חייבים בני הזוג להסדיר יחד נושאים שונים ולפרט לגביהם בתוך הסכם גירושין כדי לקבל אישור להתגרש.

גירושין נכלל תחת דיני משפחה ולכן יש להסדיר כל נושא לפי דינים אלו. בין השאר, צריכים בני הזוג לקבוע מי יקבל משמורת, איזה הסדרי ראיה יקבל ההורה השני וכמה מזונות הוא יצטרך לשלם, מה תהיה חלוקת הרכוש ועוד.

כאמור, בני זוג שרוצים להתגרש צריכים להכין הסכם גירושין ולהצהיר בו על כל הדברים שסוכמו ביניהם. משום שהליך גירושין כרוך בקבלת החלטות כואבות ולעתים קשות, הכנת הסכם גירושין יכולה להיות ארוכה שבני הזוג מתקשים להגיע לפשרה. כשמכינים את ההסכם צריך ללכת לפי דיני משפחה כי לפי חוקים אלו קובע בית המשפט לענייני משפחה (אליו מגישים את ההסכם) האם לאשר לזוג את בקשת הגט או לא.

דיני משפחה מתייחסים לנושאים שבני הזוג צריכים להסדיר בהסכם. לדוגמא, החוקים בארץ קובעים כי אם לבני הזוג יש ילדים האימא תקבל עליהם משמורת באופן אוטומטי כשהם בני 6 או פחות ולכן האבא ישלם מזונות ילדים.

זוגות יכולים להכין הסכם גירושין לבד, בעזרת מגשרים או יחד עם עורכי דין. היות וההסכם שלהם ייבחן בבית המשפט כדאי להיעזר במישהו שמכיר את כל החוקים. הכנת ההסכם בעזרת עורך דין היא הטובה ביותר בגלל הידע בתחום המשפחה וכדאי לקחת עורך דין בעל ניסיון בהכנת הסכמים כאלו.

הליך גירושין שמתנהל יחד עם עורכי דין הופך להיות יעיל יותר ואולי אף מהיר יותר. אם כל אחד מהצדדים ייקח עורך דין שייצג אותו יש לכל אחד מי שדואג שהזכויות שלו לא ייפגעו ושהצד השני עומד בחובות שלו.

דיני משפחה הם חוקים מחייבים כמו כל חוק אחר ולכן יש ענישה אם יש הפרה של ההסכם או אפילו תנאי אחד בו. תנאים הקשורים לילד חשובים יותר מכל למערכת המשפטית והיא מנסה להגן עליו בכל דרך אפשרית, לדוגמא נקיטת פעולות קשות נגד הורה שלא משלם מזונות ילדים.