דיעות נפוצות על יהודים משיחיים

יהודים משיחייםכאשר שואלים את הישראלי הממוצע על אמונתם של יהודים משיחיים, מקבלים לרוב תשובה שגויה. הישראלי הממוצע ברחוב ניזון ממידע מוטעה, ובדרך כלל יענה לכם כי המדובר בכת נוצרית הברית החדשה אשר מנוגדת ליהדות ואף יותר מכך. אחת הטענות המרכזיות לכך טוענת כי יהודי אמיתי אינו יכול להאמין בישוע, וכי כל מי שמאמין בישוע משתייך לדת הנוצרית. אך המציאות מורכבת הרבה יותר.

הרבה מן הדיעות השגויות לגבי יהודיים משיחיים נובעות מחוסר היכרות עם ההיסטוריה ועם כתבי הקודש. ישראלים רבים אינם יודעים, למשל, כי ישוע היה יהודי וכי מאמיניו הראשונים היו יהודים כשרים. ההיסטוריה הארוכה של רדיפות דתיות הביאה להסתגרות של הממסד היהודי ולראיה של כל מה שקשור בישוע ובבשורתו כאיום.

אמנם בימי הביניים סבלו היהודים לא פעם מרדיפות הממסד הדתי הנוצרי, אך כיום כבר יש באפשרותו של כל יהודי להיפתח אל דיעות ורעיונות שהממסד הרבני ניסה להרחיק בעבר הרחוק. יהודים משיחיים טוענים כי התוספות הממסדיות של הרבנים על דברי האל כפי שנמסרו לנו בכתבי הקודש הן מיותרות, וכי היכרות עם כתבי הקודש ככתבם וכלשונם היא הדרך היחידה להתקרבות אליו.

טעות נוספת לגבי יהודים משיחיים היא התפיסה כאילו כל אחד נולד כיהודי או נוצרי, ועל כן יהודי שמתחיל להאמין בישוע מפסיק להיות יהודי ומשום כך הופך לנוצרי. אך כדי להפוך ליהודי משיחי צריך לעבור תהליך של לידה מחדש, שבה נסלחים חטאיו של האדם. אי אפשר להיוולד כיהודי משיחי, ורק קבלתו של ישוע היא זו שמאפשרת לידה מחדש כזו. "יהודי" או "נוצרי" הן משום כך הגדרות שקשורות למערכות ממוסדות של דת, אך יהודים משיחיים אינם דת נפרדת. אפשר לומר כי אומנם הלידה הביולוגית מגדירה אדם כיהודי או כגוי, אך היא חסרת משמעות לעומת הלידה הרוחנית המתרחשת כאשר אדם הופך לתלמידו של ישו הנוצרי.

הטעויות הרווחות לגבי יהודים משיחיים נובעות מדיעות קדומות ומחסור במידע, אשר נובעים בין השאר מגישה מסתגרת של הממסד היהודי, גישה שפותחה לפני מאות שנים ואינה רלוונטית כבר כיום. בסיכומו של דבר כל אדם יכול כיום לפתוח את ליבו ואת מחשבתו, ולהיווכח בעצמו באמת.

וידאו על  יהודים משיחים

כתיבת תגובה