דיקור סיני לגמגום

גמגום היא תופעה שפוגעת ברבים באוכלוסייה, ופוגעת באופן משמעותי בתפקוד היומיומי שלהם. הרפואה הקונבנציונאלית מציעה לטיפול בעיקר מכוני קלינאות תקשורת, בהם עובדים על שיטות שונות לטיפול בגמגום, אולם שילובה של הרפואה המשלימה בחיינו מציעה שיטה נוספת לטיפול בגמגום – דיקור סיני.

דיקור סיני כדרך חיים

לפני שנרחיב על דיקור סיני כטיפול בבעיות גמגום, כדאי קודם כל להבין בקצרה מהו דיקור סיני ובאילו מקרים הוא מסייע. קודם כל, רבים חושבים כי הדיקור מתבצע רק באזור שבו ממוקמת הבעיה, למשל בבעיות עיכול – דיקור באזור הקיבה, ואין זה נכון (הרי אם כך איך נסביר את הדיקור כטיפול בבעיות גמגום?), שיטת הטיפול שמה דגש על איזון בכל מערכות הגוף, ולכן הדיקור נעשה בחלקים נוספים בגוף.

התורה הסינית מדברת על תעלות אנרגטיות בגוף, שהן כמו חוטי חשמל הפזורים בין המערכות השונות בגופינו. אם המטפל מזהה דרך הטיפול מעין מחסום אנרגטי בגוף,  אין זה אומר שבאותו אזור ישנה בעיה גופנית כלשהי. למשל, אדם שסובל משיתוק בפנים, אין זה אומר שהוא צריך להידקר בפנים, אלא על המטפל לזהות היכן התעלה החסומה מבחינה אנרגטית בגוף.

דיקור סיני כטיפול בגמגום – מה זה אומר?

במחשבה ראשונית, דיקור סיני נתפס כמסייע בבעיות גוף שונות וכטיפול משלים, ולאו דווקא טיפול של בעיה רפואית קלינית, אולם יעילות הטיפול מוכחת במקרים רבים, וגם כזה נוגע לבעיות גמגום.

הרפואה הסינית מאמינה כי הדיקור יכול לרפא כל בעיה רפואית וגופנית של האדם, ולהחזיר את הגוף למצב של איזון ותפקוד יומיומי תקין. דיקור סיני מסייע במניעת כאבים, בעיות במערכות העיכול ופציעות חיצוניות כגון פריחה.

הטיפול בגמגום דרך דיקור סיני הוא למעשה פנימי. להבדיל מטיפול עם קלינאי תקשורת שעובד על התניה ותרגול, דיקור סיני מסייע למערכות הגוף. מה זה בעצם אומר, במשפט אחד? על פי הרפואה הסינית, גמגום נוצר מעודף אנרגיות שמביא לחוסר איזון, הטיפול  מביא להחזרת האיזון הגוף והזרמת אנרגיה באופן תקין במערכות הגוף.

איפה עושים דיקור סיני?

כיום טיפולי הדיקור מוצעים הן על ידי קופות החולים השונות והן על ידי מטפלים פרטיים. חשוב לקחת בחשבון כי המטפל מוסמך ובעל ניסיון (תוכלו למשל לברר בפורטל קליניקה של הרפואה המשלימה אודות מטפלים מוסמכים) וכי נוצרה כימיה בין המטפל למטופל. בהצלחה.

כתיבת תגובה