האם הורות זה דבר טבעי?

כל החיים אומרים לנו שחווית הורות היא חוויה טבעית, ועם זאת כשאנו מגיעים לחוות סוף סוף את חווית ההורות אנחנו פעמים רבות מרגישים שאין בה שום דבר טבעי. בעיקר אנחנו מרגישים קושי והמון פחד סביב זה. האם משהו בנו לא בסדר? האם לאחרים חווית ההורות היא טבעית ורק לנו לא? המאמר הקצר הבא מיועד לכל ההורים החדשים, וההורים בדרך שמפחדים שאולי אין להם את החוש ההורי. האם בכלל יש דבר כזה?

בתרבות שלנו, ובמיוחד בחברה הישראלית יש דגש רב על הורות . מגיל צעיר מאוד אנחנו עוברים חיברות באמצעות סוכנים חברתיים כמו למשל ההורים שלנו, חברים ומערכת החינוך. בתהליך החיברות שלנו אנחנו לומדים על מיקומנו בתוך התרבות, על הבניות מגדריות וגם על תפקידנו בחברה- לרכוש השכלה לשם עבודה וקריירה ולגדל משפחה. אנשים רבים לא חושבים פעמיים לפני שמתחילים בתהליך של הקמת משפחה חדשה ומאמינים שזהו שלב רק טבעי לחייהם הזוגיים. אלא אז כשהם מתחילים בתהליך של גידול ילד עולות הרבה שאלות: האם להיות הורה זה משהו שמתאים לי? האם אני יכול להיות הורה טוב? כמה מקום אני צריך לתת לילדי וכמה מקום אני צריך לתת לעצמי?

שאלות והיסוסים מסוג זה עלולים לתת להורים הטריים תחושה שההורות היא לא דבר טבעי בשבילם. חשוב לציין כי הורות היא תופעה מורכבת, וגם אם עולות שאלות וספקות, אין זה אומר שההורה אינו הורה טוב, שהרי אין דברים מוחלטים וזה רק טבעי שיהיו לנו שאלות לגבי החוויות החשובות בחיינו. הורים צריכים לזכור שכל חווית הורות היא חווית הורות אחרת ואנחנו לא חייבים להרגיש כמו הורה אחר.

כתיבת תגובה