האם יש קשר בין טבעונות לסוכרת?

ככל שאנחנו מגלים על הגוף ועל הביולוגיה בטבע, כך אנחנו מוצאים יותר פתרונות לסוגיות שונות שעולות בחברה ובגוף. המעניין הוא, שככל שהרפואה מתקדמת אנחנו שומעים יותר דווקא על חזרה למקורות, רפואה משלימה שמשתלטת גם על הארגונים הרפואיים הגדולים יותר, כמו קופות החולים השונות. האם לכל זה יש קשר גם לתזונה וסוכרת?

מה זה טבעונות

רובנו מכירים את המונח 'צמחוני', אשר מגיע מתוך אידיאולוגיה של בריאות, שמירה על הסביבה, דאגה לבעלי החיים, חוסר רצון לאכילת מזון מן החי או כולם יחד. חלק מהצמחונים לא אוכלים גם דגים, וחלקם כן אוכלים טונה מקופסאות וכדומה. טבעונים הם כאלו אשר לקחו את המונח צמחוני צעד אחד הלאה, ובחרו לא לאכול גם חלב, ביצים, דגים וכל אשר מגיע מן החי. בעצם, הם אוכלים רק את מה שמגיע מן הטבע, הצומח בלבד. מה מבין השתיים נחשבת היא תזונה נכונה? את זה עוד קשה להגיד. מצד אחד אנו שומעים על שיטות שקשורות אל ניקוי גוף מרעלים ואומרות לנו לבצע אכילה של מזון שמגיע אך ורק מן הצומח למשך שבוע או יותר. מצד שני אנו שומעים שטבעונים חייבים לקחת תוספי מזון וויטמינים בכדי להשלים את החסר אותו הם לא מקבלים מן החי.

מה היא סוכרת?

הסוכרת היא מחלה אשר פוגמת בפעילות הגוף וביכולת שלו לפרק את הסוכר ולהשתמש בו. עוד סוג של סוכרת מדבר דווקא על הצורך של הגוף באינסולין והבעיה בייצור שלו. את הפתרונות השונים שניתנים לחולי סוכרת ניתן למצוא בזריקות אינסולין שונות, אבל גם בתזונה אשר מאזנת את הגוף ודואגת לשמור על רמות הסוכר שלו תקינות ולא גבוהות מדי.

מזון שמתאים לסוכרתיים

מקורות המידע השונים אשר מנסים לכוון את חולי הסוכרת לאכילה נכונה ואיזון, שולחים אותם לאכול מאכלים מן הצומח, אשר מתקשרים אל טיפול טבעי בסוכרת. המטרה היא לא לאכול לשובע אלא לאכול את מה שבריא, להרבות באכילה של ירקות, לא לאכול שמן ושומן, וגם לא לאכול בשר בקר. אם כן, הפתרון למחלת סוכרת לאו דווקא מדבר על הפסקת האכילה של מאכלים מן החי באופן טוטאלי אלא פשוט להפחית את הצריכה שלהם. במקום לאכול בשר בקר וכדומה, עדיף לאכול יותר דגים או עוף, וגם אותם לאפות או לצלות על מנגל. בנוסף, כאשר אדם רוצה לבנות את התפריט החדש שלו אשר מותאם לאנשים חולי סוכרת ולניהול אכילה בריאה בכלל, הוא יכול לגשת אל רשת האינטרנט ולמצוא טבלאות שונות אשר מציגות את האפשרויות השונות, כמות הפחמימות והאנרגיה של תחליפים שונים למאכלי הבשר והמתוקים.
המאמר באדיבות פורטל הבריאות "בריאות טובה": לקריאת מידע נוסף על מחלת הסוכרת

כתיבת תגובה