האם להיות אדריכל?

אדריכלות הוא מקצוע שנשמע יוקרתי ובעל חברתי גבוה. האם כדאי ללכת ללמוד את המקצוע הזה בהתבסס על תפיסה זו? מה השיקולים שיכולים להנחות אתכם בבחירתכם באדריכלות כמקצוע לחיים?

ראשית חשוב להבין ש אדריכלות הוא תחום שעל פניו ובעיקר בתחילת הדרך אינו כלכלי במיוחד. הלימודים מתפרשים על ארבע שנים, וקשה מאוד להתקבל אליהם. מאחר וצריך להגיע עם תיק עבודות ברמה מאוד גבוהה, רוב הסטודנטים עושים מכינה של שנה. בסך הכל הלימודים אורכים כחמש שנים. לאחר מכן צריך לצבור ניסיון בעבודות במשרדים ממשלתיים, והשכר של אדריכל הוא מאוד נמוך בשלב זה. עם זאת לאחר מספר שנים אדריכל יכול לפתוח משרד אדריכלים וכעצמאי יכול להרוויח כבר סכומים יותר מכובדים.

מעבר לשיקול הכלכלי, צריך לחשוב גם על ההתפתחות המקצועית הצפויה. אם כי ניתן להתפתח בצורה מאוד מגוונת בתחום החל מעיצוב פנים, עיצוב משרדים, עיצובים בנייניים ותכנון עירוני, עדיין אחוז המשרות שמוצע למתחילים איננו רב, ויש ביקוש רב על אותה משרה, עובדה שיוצרת תחרות רבה.

האם כדאי לכם להיות אדריכלים? זה כמובן תלוי בכם ובשיקולים שלכם. רוב האדריכלים הותיקים בשוק ימליצו לכם לפנות לתחום זה רק אם אתה ממש לא רואים את עצמכם בשום מקצוע אחר. כאן אתם צריכים לעשות את החושבים שלכם- האם יש עוד תחומים שמדברים אליכם והם יותר ישימים? אם לא- כנראה שנועדתם להיות אדריכלים.

כתיבת תגובה