האם מחסן פלסטיק דורש היתר בנייה?

נוחות המחסנים
אם יש לכם גינה בבית, אתם וודאי מעוניינים להוסיף לה מחסן. היום ניתן למצוא בכל חנות מחסנים אינסטנט אותם ניתן להרכיב במהירות אותם מחסנים זכו לפופולריות עצומה במהלך השנים. מה הפלא- הם נוחים, ניתנים להרכבה בקלות וזזים ממקום למקום. אכן מדובר בפטנט נהדר למדי.
אם יש לכם פריטים שונים לאחסן בחצר, המחסנים מהווים מקום אחסון אידיאלי. הם מאפשרים לא להיסחב עם הדברים לבית אלא לשים את כל הדברים במקום אחד בצורה מסודרת. עבור מי שגר בבית פרטי מדובר בפטנט נהדר.
האם המחסנים דורשים היתר?
למרות היתרונות הרבים- לא ניתן להרכיב את המחסנים ללא קבלת היתר בניה. לפי תקנות היתר ובנייה, מחסן מסוג זה מוגדר כמחסן המחייב היתר בניה. אכן קבלת היתר עבור בניית מחסן נחשבת להליך בירקורטי אבל התוצאה משתלמת.
מה ידרוש מכם קבלת היתר? לצורך קבלת היתר יש צורך להתייעץ עם אדריכל או מהנדס בניה. כמו כן, הועדה המקומית יכולה לדרוש מכם לפרסם את תוספת הבנייה בעיתון.
מה כולל תהליך הרישוי?
הליך רישוי דומה מאד להליך קבלת רישיון בגין בניית בית, אך בכל זאת קיים הבדל- השרטוטים פשוטים יותר וכך גם החישובים הסטטים מצומצמים יותר.מיקומו של המחסן צריך להיות תואם לתכנית המתאר. בדומה להליך קבלת רישיון בגין בניית בית, גם כאן יש צורך לקבל את אישור השכנים.
יחד עם זאת, אם אחד השכנים מתנגד הליך הרישוי אינו נפסק. במידה ויש התנגדות, ניתן להתייעץ עם עורך דין בנוגע לעניין ולברר מה ניתן לעשות.

התייעצות עם אדריכל
לצורך הגשת בקשה עבור היתר יש צורך להתייעץ עם אדריכל. היום ניתן למצוא מאות אדריכלים בשוק  מה שהופך את החיפוש למסובך יותר. אם אתם מחפשים אדריכל- ההמלצה היא לא להרים ידיים אלא לחפש בכמה דרכים:
•    התייעצות עם בני משפחה: במידה ובני משפחה נעזרו בשירותיו של אדריכל והיו מרוצים מהתוצאה ניתן להתייעץ איתם.
•    כניסה לאתרי האינטרנט: היום לכל אדריכל המכבד את עצמו יש אתר אינטרנט ולכן כדאי להיכנס לאתר האינטרנט ולבדוק את שירותיו של האדריכל. כניסה לאתר האינטרנט תאפשר לכם ללמוד רבות אודות השירותים של האדריכל. כניסה לאתר האינטרנט תוכל ללמד אתכם אודות הלקוחות של האדריכל שם תוכלו לקרוא על סיפורי הצלחה.

כתיבת תגובה