הדרך לזוגיות מאושרת

גורמים חיצוניים ופנימיים כגון לחץ, מתח ושיגרה מהווים גורמים המשפיעים פעמים רבות על הזוגיות. לחץ בעבודה, נטל כלכלי, מצב בריאותי וסיבות רבות נוספות יכולות לגרום לנתק בין בני הזוג ולפגום בקשר שלהם. שמירה וטיפוח הזוגיות נמצאת תחת האחריות של שני בני הזוג ודורשת מאמץ ורצון להצליח. כשיש את הגורמים האלו, משבר לא חייב להוות סיבה לפרידה וניתן לשקם את הקשר.

מאמץ משותף

לפעמים נוצר נתק בין בני הזוג בשל חוסר תקשורת או שיתוף הפעולה. חשוב להבין שהקשר נמצא באחריות שני בני הזוג ולא ניתן לצפות רק מצד אחד לעשות את כל העבודה. שיתוף פעולה ותקשורת הינם הגורמים החשובים ביותר המסייעים לאיכות הקשר ולאריכות מערכת היחסים. הקפידו לדבר על מה שמטריד אתכם ומפריע לכם, וגם הקפידו להקשיב למה שלבן הזוג שלכם יש להגיד. במלחמות בין בני הזוג אין מנצחים – יש רק מפסידים – ולכן חשוב להגיע לפשרה ולפתרון שיתאים לשניכם.

טיפוח הקשר

הקדישו זמן זה לזו ולביחד. לפעמים לחצים יומיים ומשפחתיים פוגמים בחיי הזוגיות. בחרו יום קבוע בשבוע שיהיה רק היום שלכם בו אתם יוצאים לדייט או מארגנים לעצמכם ערב רומנטי בבית. חשוב להקדיש זמן לחצי השני שלכם כדי שלמור על תקשורת תקינה, על עניין משותף ועל שיתוף הפעולה.

שבירת שיגרה

לשיגרה יש אפקט שוחק שיכול להשפיע על הזוגיות. מצאו דרכים לדבירת שיגרה שיהיו מקובלים על שניכם. שיעמום יכול לפגום גם בקשר היציב ביותר. צאו למסעדה חדשה שמעולם לא ביקרתם בה או לטיול בארץ או בחו"ל. הרשמו לחוג חדש ביחד. תנו לדמיון ותחומי עניין משותפים שלכם להוביל אתכם בזה – כי השמיים הם הגבול ויש כל כך הרבה דברים מעניינים ומרתקים שיכולים להוציא אתכם מהשיגרה השוחקת. גם המצב הכלכלי לא אמור להוות סיבה לחוסר מעש או לשעמום – צאו לפיקניק בים, טיול רגלי בחורשה ביער או בשדה פרחים. ניתן לחשוב על אינסוף רעיונות מדליקים שיוציאו אתכם מהבית ויעזרו לשפר את החוויה הזוגית שלכם.

השקיעו בעצמכם

עם כל היתרונות של הביחד, חשוב להשקיע גם בעצמנו. חשוב להתפתח זה עם זה וגם לכוד. אנשים שמרגישים לכודים או לא ממומשים נוטים להיות פחות מאושרים בקשרים הזוגיים. אפשרו זה לזה מרחב לנשימה ולהתפתחות.

עזרה מקצועית

לפעמים המאמצים ההדדיים אינם מספיקים ויש צורך בהתערבות חיצונית כדי לגשר על הפערים שנוצרו בין בני הזוג. זוגיות במשבר יכולה להוביל לסיום הקשר. אל תחכו לרגע שבו זה מאוחר מדי. פנייה לטיפול מקצועי עם איש מקצוע מוסמך יכולה לסייע בשיקום הקשר, האהבה וההבנה.

כתיבת תגובה