הובלות קטנות – טיפים ועצות

לסטודנטים אין הרבה ציוד. לכן כשעברתי מהבית של ההורים לדירה קטנה בתל אביב חיפשתי שירות הובלות קטנות כדי שיעזרו לי להעביר את מעט הציוד שיש לי. גיליתי שיש כל מיני אופציות ופתרונות הובלות יצירתיים שלא עולים הרבה כסף, בכל זאת – אני סטודנטית. אז אני כאן כדי לספר לכם איך למצוא חברת הובלות קטנות ועוד פתרונות טובים להעברה של מעט ציוד.

מה ההבדל בין הובלות קטנות להובלות גדולות?

הובלות קטנות הן הובלות של מספר קטן של חפצים, לכן הן לא נעשות על ידי משאית – אלא על ידי רכב בגודל בינוני. סטודנטים וצעירים בדרך כלל זקוקים לשירות הובלות קטנות כיוון שאין להם הרבה ציוד, לעומת משפחות שעוברות דירה ולהן ציוד רב ולכן הן זקוקות לשירות הובלות במשאית.

אפשרויות הובלות קטנות

כאשר אני ניגשתי לחפש שירות הובלות קטנות גיליתי שיש עוד אופציות חוץ מאשר חברת הובלות רגילה. ישנה אופציה של "עשה זאת בעצמך" – חברות הובלות קטנות המציעות לך להשכיר רכב מסחרי או טנדר ואפילו בחברות מסוימות אפשרות עם נהג וסבל במחיר סביר יחסית, מקבלים את הרכב למספר שעות מוגבל ואז פשוט להחזיר לחברה. זו אופציה נחמדה, אך צריך לקחת בחשבון שאם ישנו נזק כלשהו – הוא על אחריותך ואין מי שייתן לך אחריות או ביטוח על הנזקים.

ישנן חברות הובלות המספקות שירותי הובלות קטנות ומציעות הנחה לסטודנטים. את החברות אלו אני מציעה לבחור על פי המלצות של חברים או בעזרת אתרים כמו "יצאת גדול" הבודקים בעלי מקצוע שמופיעים באתר על פי תקן איכות. כאשר בוחרים חברת הובלות אשר מציעה שירות הובלות קטנות חשוב לבדוק את האם יש ביטוח להובלה? האם חברת הובלות זו מספקת ציוד לאריזה? האם יש תנאים אשר יגבילו או יסבכו את ההובלה? ואם כן חשוב לסכם אותם מראש מול חברת ההובלה.

עוד אפשרות הובלות קטנות היא כמובן לבקש טנדר מאחד המכרים ולעשות את תהליך ההובלה לגמרי בעצמך. זוהי כמובן האופציה טובה מאוד למקרים בהם יש ממש מעט ציוד והיא האופציה הראשונה שנבדקת כיוון שאינה עולה כסף. מצד שני גם כאן החיסרון שאין ביטוח, בנוסף, פירוק והרכבה עליך לבצע לבד – או בעזרת חברים. לכן תלוי בכמה דברים צריך להעביר והאם ניתן להתמודד ללא בעל מקצוע מוביל מקצועי.

אז מה צריך לעשות לפני הובלות קטנות?

דבר ראשון ולפני הכל – הכינו רשימה של כל הפריטים שעליכם להוביל. על פי הרשימה תדעו איזה סוג הובלה הכי יתאים לכם. במידה ואין הרבה פריטים בדקו מול חברים ומכרים האם יש להם רכב מסחרי. עשו השוואת מחירים בין חברות הובלות המספקות שירות הובלות קטנות, בדקו מחירון הובלות והתייעצו עם חברים שעשו הובלות דומות. הנה לכם עצה חשובה – הכינו לכם לוח זמנים. כתבו מתי מתחילים לארוז (מומלץ בערך ארבעה ימים לפני הובלה). סדר וארגון יעזרו לכם לעבור את המעבר בשלום, הקפידו על כך! הובלה נעימה ובהצלחה!

כתיבת תגובה