הובלת ציוד כבד – עניין למקצוענים בלבד

הובלת ציוד כבד

בענפי הבנייה והתעשייה צריך לא פעם ולא פעמיים לשנע ולהוביל ממקום למקום חפצים גדולים מאוד או כאלה שהם בעלי נפח משמעותי. הדרך היחידה לעשות כן היא באמצעות חברת הובלה איכותית שמציעה שירותים מקצועיים של הובלת ציוד כבד. במאמר זה נלמד מעט יותר אודות סוגי הפריטים שאותם ניתן להוביל ונסקור את תכונות השירות הנדרשות מחברת ההובלה המבצעת.

דוגמאות לציוד כבד

ראשית כל חשוב להדגיש: הובלת משרדים, תכולת דירות פרטיות ואפילו תכולה של מחסנים שלמים אינה מוגדרת כהובלה "כבדה". הובלת ציוד כבד הינה הובלה שעוסקת במשקלים גדולים הרבה יותר, של אף יותר מ-15 טון, או בהובלת פריטים בעלי נפח גדול או כאלה שצורתם אינה מאפשרת הובלה בכלים רגילים. דוגמאות לציוד כבד הן סלעים, מבנים ניידים כמו קראווילות, מכונות גדולות שלא ניתן לפרק אותן, טרקטורים, קורות ועמודים לבנייה, מכולות, הובלת משאיות כבדות ועוד.

הדרישות מהחברה המובילה

כל חברות ההובלה שמציעות שירותי הובלת ציוד כבד חייבות ליישר קו עם הסטנדרטים המחמירים ביותר על מנת שלא לגרום לפגיעה ברכוש או באוכלוסייה. לשם כך עליהן לעמוד בדרישות הבאות:

  • העסקת נהגים עם רישיון מתאים שעברו הכשרות והשתלמויות לנהיגה בטוחה.
  • תפעול שוטף של צי רכבים מגוון ומתוחזק היטב.
  • שימוש באבזור המקצועי ביותר למטרות העמסה ופריקה של תכולה (מנופים).
  • יכולת עמידה בזמנים.
  • זמינות ושקיפות – מזמיני העבודה חייבים לדעת בכל שלב ושלב היכן הפריטים המובלים נמצאים וחובתה של החברה המבצעת להעניק להם את כל המידע הדרוש בשקיפות מלאה.

דרכי הביצוע

בתחילת התהליך, נציג מטעם החברה מתשאל את מזמין העבודה לגבי סוג הציוד, משקלו המשוער והאם מדובר בממדים מיוחדים שיש להתייחס אליהם. במידת הצורך נשלח מנהל עבודה בכיר למקום על מנת לבדוק את זהות הציוד המועבר ולהתאים את רכב ההובלה המתאים ביותר עבורו, כמו גם לשם אפיון השטח מראש וייעול תהליכי ההעמסה וההובלה. בהמשך ייחתם חוזה התקשרות מסודר ותינתן תעודת אחריות מלאה להובלה, לעמידה בזמנים ולשלמות הפריטים המועברים.

כתיבת תגובה