הומאופתיה ורפואה משלימה

אין סוף לכאבים בגב? כלום כבר לא עוזר?

בדומה לרוב כדה"א, גם אני בעצמי, במשך רוב חיי, האמנתי במאת האחוזים ברפואה המודרנית ובבתי החולים; כל כאב צוואר קטן, כל מיגרנה קלה, באה לסופה ע"י נטילת קפלייה או קוקטייל תרופות. שברירי, כך נולדתי… עד לפני כשנה, לאחר שבועות ארוכים שסבלתי מכאבי בטן, שום קופת חולים לא סייעה לי. לבסוף, לאחר מסע שכנועים, נעניתי להפצרותיה של ידידתי, שהסבירה לי לגבי המסתורין של שיטות טיפול אלטרנטיביות.

הטיפול המשלים עזר לי המון, ומאותו הרגע אני חסיד מושבע.

מה אנחנו יודעים על התחום של רפואה לא קונבנציונאלית.

הרבה מהאנשים אשר לא מאמינים בטיפולים משלימים, מתנגדים – מאחר ואינם מבינים בנושא, או דווקא כי נחקק בראשם רושם ראשוני גרוע שתחום הטיפולים המשלימים הביא עמו לישראל בשנות ה90. העובדות הן שעולם הרפואה המשלימה מקבל הרבה לגיטימציה במהלך העשורים האחרונים, בד"כ – התרפיסטיים בעלי רקע אקדמי ובעלי ניסיון רב, ולא עוד איזו חבורת סטלנים עם הרבה פנאי.

רפואה משלימה

בסיכומו של דבר, על אף היתרונות, טיפולים מדעיים הינם תעשיה של מיליארדים, והתרופות הפופולאריות הן, בסופו של דבר, ניצול חולים ציני. השיטה הראשית היא לפתח אצלך תלות, לפחות בדרגה כזו שתגרום לך לחזור לקבל טיפול תרופתי כל כמה חודשים ולהוציא עוד כסף.

רפואה הוליסטית – מטרתה לתת תשובה לבעיות רפואיות ששיטת הטיפולים המדעיים לא יכולה לפתור.

השיטה המדעית מזהמת את הגוף עם כימיקלים מסוכנים וחומרים ממכרים. הטיפול אולי יעזור נקודתית, אבל באותה מידה הגיוני שהוא יגרום לקשיים אחרים ולחבלות באיברים אחרים בגוף.

ישנם עוד הרבה פלוסים, ואין מקום לפרט. אתם יכולים למצוא מידע נוסף בכתבות שונות.

ומה עם חסרונות?

אמנם, הרפואה האלטרנטיבית – יש בה חסרונות, ויהיו מקרים, בהם הרפואה הקונבנציונאלית דווקא אפקטיבית יותר. אבל עדיין, בטיפול אלטרנטיבי, כמעט תמיד – הסיכונים הם מזעריים, ואפשר למצוא בתקופתנו כמויות מכובדות של ידע בנושא. מכאן, שברפואה המשלימה תמצאו יותר פלוסים ממינוסים.

במקרה ואתםרוצים לקבלטיפים מהתחום – כנסו לעמוד. הכי חשוב, בריאות שלמה.

כתיבת תגובה