החשיבות של ביטוח רפואי – חברות ביטוח בריאות

שוק חברות ביטוח חיים וכן חברות ביטוח בריאות, כולל חברות ביטוח רבות, לצד מגוון של ביטוחים שונים, המאפשרים למבוטחיהם ליהנות מפוליסות שונות ובתנאים שונים. חברות ביטוח חיים וכן חברות ביטוח בריאות מציעות ביטוחי בריאות וביטוחי חיים, בין הביטוחים החשובים ביותר, המותאמים בצורה מדויקת ביותר לצרכיו של המבוטח, בהתאם לגילו, מצבו הבריאות וצרכיו הנוספים. חברות ביטוח חיים שונות מאפשרות כיסויים שונים, במסגרתו של ביטוח חיים וכן תנאים שונים ועלויות שונות. חברות ביטוח בריאות, גם הן, מציעות פוליסות שונות בתנאים שונים. בחירתם של ביטוחים מסוג זה, חשוב שתעשה בצורה המדויקת ביותר, כדי ליהנות, בבוא העת, מיתרונותיהם הרבים של ביטוחים אלה. בעזרתו של יעוץ מתקדם ומקצועי, אותו מספקות חברות ביטוח השונות, יכולים המבוטחים לבחור להם את ביטוחי החיים וביטוחי הבריאות האטרקטיביים ביותר עבורם, לצד התנאים הנוחים והמשתלמים ביותר. בחירתו של הביטוח הנכון, יוכל גם להיעשות באמצעות השוואה בין חברות הביטוח השונות והפוליסות השונות, אותן מציעות, בהתאם לפרמטרים שונים, השוואה בעזרתו של יועץ ביטוחי או השוואה באמצעות כלים אינטרנטיים מתקדמים.

ביטוח בריאות נחשב לאחד מהביטוחים האישיים החשובים שיש ומכסה אותך ביו נזקי גוף שונים העלולים להתרחש עקב פציעה, תאונה, מחלה, אסון וכדומה. ביטוח בריאות פרטי מעניק כיסוי נרחב על נפי סוגים של בעיות רפואיות, בניגוד לביטוח בריאות ממלכתי או אפילו שרותי הבריאות הנוספים של קופות החולים.  לעיתים מתבלבלים עם ביטוח אובדכן כושר עבודה מול ביטוח בריאות אך חשוב לדעת שגם ביטוח אובן כושר עבודה נחשב למעין ביטוח בריאות  – ביטוח בריאות מכיל בתוכו ביטוחים שונים ומגוונים כביטוח כושר עבדוה, ביטוח מחלות, ביטוח תרופות וכדומה.

דוגמא לכיסוי ביטוחי המוענק במסגרת ביטוח בריאות פרטי – ביטוח תרופות (לתרופות שאינן בסל הבריאות) וביטוח ניתוחים בחו"ל. עלות תרופות למחלות נדירות יכול להסכם בהוצאה של עשרות אלפי דולרים בשנה– ביטוח פרטי מספק כיסוי ביטוחי מלא כמפורט בהגדרות הפוליסה למימון תרופות. לא אחת אנו נתקלים במודעות בעיתונות על משפחה שמבקשת עזרה וסיוע במימון ניתוח מורכב בחו"ל –  בדיוק לשם כך קיים ביטוח בריאות פרטי! ביטוח פרטי טוב יכסה את העלות הגבוהה של ניתוח מורכב בחו"ל, עלות זאת יכולה להגיע למאות אלפי דולרים.

העלות של ביטוח בריאות למשפחה של 5 נפשות נע סביב – 300 ש"ח – 400 ש"ח. מדובר על הוצאה שנתית של כ 4,000 ש"ח – בהחלט סכום בלתי מבוטל לכן תמיד בבואנו לרכוש ביטוח בריאות, עלינו לערוך השוואה בין כמה סוגי פוליסות בריאות על מנת לרכוש את הביטוח המתאים ביותר עבורנו ועבור צרכינו. שימו לב שביטוח בריאות אינו מכסה טיפולים סיעודיים – לצורך כך יש לרכוש ביטוח סיעודי. ביטוח סיעודי דומה בעיקרו לביטוח בריאות אלא שבמקום כיסוי בגין תרופות\מחלות\ניתוחים\אשפוז וכדומה, מכסים את  עלות הטיפול הסיעודי. רובינו הרי לא מאמינים שגם הם בבוא היום יהיו מבוגרים ואולי יזדקקו לביטוח סיעודי. ככל התוחלת החיים עולה, כך גם האפשרות להיפך לסיעודי עולה וכן האפשרות לקיים חיים סיעודיים במשך תקופה ארוכה ברמת חיים נאותה, אך היכן הבעיה? הבעיה הבסיסית היא שטיפולים סיעודיים עולים כסף רב שלרוב אינו נמצא בהישג יד, לכן על מנת לא להיקלע למשבר כלכלי מומלץ לרכוש ביטוח סיעודי כבר בגיל צעיר על מנת שהפרמיה תהיה זולה ככל האפשר. רכישת ביטוח סיעודי בגיל מבוקר או גיל הקרוב לגיל פנסיה משמעו תשלום פרמיה חודשית גבוהה מאוד שיכולה לעבור 1000 ₪ בקלות. נכון, בגיל צעיר ביטוח סיעודי נראה כדבר רחוק ו"לא קשור" אבל מקרים סיעודיים יכולים להתרחש גם בגל צעיר עקב תאונות, מחלות, פגיעה גופנית ועוד.

כתיבת תגובה