היכן נמצא בישראל מקומות למיחזור פסולת?

נושא המיחזור, הוא נושא שהולך ומקבל יותר ויותר תשומת לב בישראל. לשמחתנו הרבה, יש כיום בישראל מקומות מגוונים מאד, שעוסקים בתחום של מיחזור פסולת. בעזרת הפסולת הממוחזרת, אפשר להפחית בזיהום, להפחית במורצים שאינם מתכלים, לעשות שימוש חוזר, לייעל בהוצאות ואף להגדיל רווחים לעסקים בטווח הארוך – והכל בעזרת תהליך אחד! אם גם אתם רוצים לקחת חלק בתהליך, חשוב כמובן שתדעו מהם המקומות בישראל שעוסקים בתחום והיכן הם ממוקמים.

טיפול בפסולת ברמות שונות

●       מקומות לאיסוף פסולת למיחזור – נתחיל ברמה הקטנה ביותר: מקומות האיסוף. כל תהליך של מיחזור פסולת מתחיל באיסוף מרוכז של פסולת. ברוב הערים בישראל ישנם מתקנים לאיסוף פסולת פלסטיק, איסוף פסולת מנייר, איסוף פסולת מקרטון, וכן איסוף סוללות. בערים הגדולות אפשר למצוא גם מרכזי איסוף לפסולת אלקטרונית מסוגים שונים. כמו כן, ישנם מוסכים שמתמקדים באיסוף של מכוניות לתהליך של גריטה ומיחזור, והם בפריסה ארצית ברחבי הארץ. יוצא מכך שברוב המקרים, לא צריך לנסוע רחוק כדי להעביר פסולת למחזור.

●       היכן מטפלים בפסולת? – מבחינת מרכזי מיחזור פסולת, יש כמה מרכזים גדולים ומוכרים ברחבי הארץ. חלק ניכר מהמרכזים הללו מתמקד באזור הנגב-  משום שזה אזור שכמעט ואיננו מיושב, קל מאד להקים בו מרכזים גדולים שבהם מרכזים את הפסולת וממחזרים אותה, מבלי שהצטברות הפסולת מציקה או גורמת לפגיעה באיכות החיים, שכן מדובר על שטחים שכמעט ואינם מיושבים. מרכזים גדולים למיחזור פסולת קיימים גם באזור גוש דן ומיעוטם גם באזור הצפון. שימו לב שחלק מהמרכזים הללו גם מסוגלים לבצע טיפול בשפכים, ולא רק מיחזור לפסולת מוצקה.

●       איך הפסולת עוברת למרכזים? – מאחר שאין הרבה מרכזי מיחזור פסולת, הרי שיש להעביר את הפסולת אליהם. דרך אחת היא דרך ריקון של מכלי האיסוף. אם זו פסולת תעשייתית, ישנם מובילים שעוסקים בתחום – וישנם כיום גם מתקנים להעברה אוטומטית של פסולת ביתית למרכזי המיחזור.

חשוב מאד להיות מודעים

הפריסה הגיאוגרפית של המרכזים עבור מיחזור פסולת היא לא עניין שיש להקל בו ראש. הכירות מעמיקה עם הנושא, תקל עליכם כמובן לפנות לגורם המתאים, שיוכל לסייע לכם בתחום בכל עת.

כתיבת תגובה