הכל על מציאת עבודה בארה"ב

כמה משעמם בארץ… כשהייתי ילד קטן, אח שלי טס לעבוד במזרח הרחוק במשך שנה שלמה. כולם דאגו לו והתגעגעו מאוד. בתום התקופה, כאשר חזר, סיפר לנו על טיול מספק, קניות מכל סוג, הרפתקאות מגוונות, וחשבון בנק מנופח. כ"כ קינאתי… וודאי כבר הבנת שכשהגעתי לגילו הלכתי באותה דרך, ועתה יש לי האפשרות לכתוב עבורכם כל מה שחשוב לדעת בנושא עבודה בארה"ב.

זאת לא רק עבודה.

הערך המוסף בעבודה במדינה אחרת זה שזכית בטיול שלם. אני לא אשקר, העבודה מאוד פיזית וימי העבודה מייגעים, אולם בכל זאת, אתה חי בעצמך, סופג תרבויות וחווה חוויות מרתקות ביבשות אחרות במשך כשנה. וזה מבלי שהזכרתי את המשכורת השמנה שתקבל על עבודתך. פרט לדברים הללו, במהלך שהותך בקצה העולם, תוכל גם להתחיל התמחות מסויימת בתחום מקצועי כלשהו, ולהשתלט עליו בטרם תשוב למשק בארץ.

מה זה עבודה בניו יורק? תכף תקבל תשובות.

מה צריך להכין?

כשתרצה לגור במדינות מסויימות, תצטרך קודם כל להנפיק ויזה; כל ממשלה וההחלטות שקבעה לעצמה לאירוח אזרחים מבחוץ. מן הסתם, אופי הויזה מתחלף ע"פ אופי הביקור, אך בד"כ, על מנת להנפיק ויזה מסויימת – תצטרך להביא איתך תמונות, להוציא דרכון זר ולהתראיין אצל השגרירות המדוברת. מוטב שתתעדכן לפי שגריר המדינה המדוברת באשר לדרישות עבור הנפקת האשרה, בכל זאת, כתבתי פה מספר טיפים כלליים שאולי יעזרו:

לפעמים, חלק רחב מהנוהל אפשרי להשלים בהמחשב. בדוק בקפידה את האתר הרלוונטי ואולי תוכל לחסוך כאב ראש.

השתדל להיראות טוב; כמו בראיון עבודה, משקל הרושם הראשוני הוא סוּפר משמעותי.

זכור לקחת תמונות פספורט עכשוויות. היה ולא הספקת – בד"כ תצליח להנפיק תמונות כאלו בבתי הקפה אשר בסביבה הקרובה.

שים לב שיש עליך קצת כסף מזומן, למקרה ו…

במה עובדים בחו"ל?

אין ספק, הדמיון נוטה להשתולל, ועדיין, סוגי העבודות המוצעים לצעירים חסרי ניסיון – הם די מוגבלים, ולרוב כוללים מכירות או אופּר. אבל בכל זאת, בכל ענף – סגנון משלו, תלוי במדינה המסויימת ויחס הממונים כלפיך.

זקוק לאינפורמציה יותר ספציפית בתחומים הנוגעים לעבודה בחו"ל?שלח תגובה ואנסה לעזור לך באופן המקיף ביותר. מקווה שתיהנה!

כתיבת תגובה