הכל על תופעות הפסקת עישון

מנצחים את הסיגריות. מה הוא פרק הזמן שדרוש לכם כדי להיגמל סופית מעישון? יומיים – שלושה, שבועיים וקצת, 7 חודשים, לכל היותר שנה? בתאכלס, ממש לא קל להעריך ולקבוע. למעשנים העישון הוא הרבה יותר מעוד סתם תחביב, הוא אורח חיים, ולצערנו הרב, כמה שמתחילים עם "התחביב" המטריד הזה בגיל צעיר יותר ככה מסובך יותר להפסיק איתו לצמיתות.

סיפורי עם סיגריות החל במהלך החטיבה, ומה שפשוט החל כסקרנות טבעית, לדאבוני המשיך כהתמכרות אובססיבית, עד לתקופה האחרונה.

אם אתם גם מקורבנות העישון, או אחות שלכם, ואתם מחפשים מידע על תופעות הפסקת עישון מצאתם את הבלוג הנכון.

אילו אופציות קיימות כדי להיגמל מעישון?

בימינו, לא חסרות שיטות ודרכים להפסיק לעשן, אך איך יודעים מה עובד? לפי דעתי זה תלוי באדם, אי לזאת רצוי לשאול ולבדוק עם קרובי משפחה בעלי מאפייני אישיות דומים לשלכם, בשביל להבין איך ומה סייע להם בגמילה מהעישון.

סכנות העישון דרך טובה להתחיל!

יש את האנשים שמחליטים ואומרים : אני עם זה גמרתי ובזה זה נגמר, ולאלו שלא, יש מספר דרכים שלרוב עובדות:

טיפולים שונים – כגון טיפול תרופתי , טיפול בעזרת היפנוזה וכו'. (חשוב ומהותי לשים לב שחלקם מצריכים מרשם רופא ויכולים לגורם לתופעות לוואי חמורות, ולכן רצוי מאוד לבדוק בצורה יסודית מה נכנס לכם לגוף).

ספרות מקצועית – יש מאמרים וספרים שעזרו למעשנים רבים להיגמל מסיגריות, כמו הדרך הקלה להפסיק לעשן, ספרים כמו זה עזרו אף למספר כוכבי ענק להפסיק לצמיתות – כמו לדוגמא השחקן הענק אנתוני הופקינס ובעלי אמפרית ורג'ין .

סדנאות שונות – יש מספר גדול של סדנאות במתכונות שונות, שאת חלקן העיקרי ניתן למצוא במרשתת. הסדנאות האלו מבוססות על סיוע מאנשים בעלי אותה הבעיה, כשם שקורה במפגשי תמיכה למכורים לעבודה.

כפי שהסברתי בתחלה, יש מספר גדול של אמצעים ואופציות להפסיק לעשן, אך לרוב האנשים מה שאין מספיק מימנו הוא הרצון, הרצון לנצח ולהגיד "חדל כללי" "אני עם זה סיימתי". כאשר תחליטו שזה הזמן לעשות את הצעד החכם הזה, ההמשך ללא ספק יהיה יותר קליל, וקל וחומר אם בורכתם בתמיכה של החברים והמשפחה, זו התרופה שלי.

נקודה לסיום, אל תשכחו שהעישון לא מפלה ופוגע בכולם – בבני משפחתכם, בעמיתים לעבודה וגם בכלב שלכם.

במידה והינכם משתוקקים להפסיק לעשן ומעוניינים מאוד לקבל עוד מידע אתם מוזמנים להיועץ איתי.

כתיבת תגובה