הלוואות הוגנות- בשורה צרכנית משתלמת

הלוואות הוגנות- בשורה צרכנית משתלמת

ישנה היום מגמה חדשה לגבי הלוואות הוגנות, אשר תפקידן, לספק מענה טוב יותר ללווים השונים המעוניינים ללוות כספים ממקורות שאינם שייכים למוסדות הבנקאים. אמנם יש היום הרבה מוסדות חוץ בנקאיים, המעניקים את סכום הכסף הדרוש לכל דורש, אך הריבית שהן גובות, יכולה להיות גבוהה יותר באופן משמעותי מהבנקים. אולי הליכים, יהיו קצרים יותר ללווים, אך התשלום עליה יהיה בכמה אחוזים יותר מהריבית המקובלת בשוק . הרבה לווים, אינם אוהבים את הרעיון של בקשת הלוואה מהבנק בו מתנהל חשבונם. אף אחד, אינו אוהב לשמוע סירוב או דחיית הבקשה לסכום הכסף שלו הם זקוקים.. המציאות הכלכלית הקשה של ימינו, אינה מאפשרת לנו להתנהל במקרים דחופים, ללא עזרה מהבנקים או החברות החוץ בנקאיות. בהרבה מקרים אנו זקוקים לסכום כסף מסוים כאשר הרכב התקלקל, יש להחליפו, הבן או הבת נרשמים ללימודים גבוהים, אירוע משפחתי, צורך בשיפוץ חשוב בבית ועוד הרבה מקרים כמו חלילה טיפולים רפואיים שבגינם, עלינו לקחת מהבנק, סכומים לא מבוטלים של מזומנים. הבשורה הטובה היא שניתן היום לפנות בגישה חדשנית יותר כמו הפגשת הלווים והמשקיעים הפרטיים. הלווה מעוניין בכסף ובעל הממון- המשקיעים לצורך העניין, ישמחו להרוויח על ההלוואה שהעניקו ללווים, מבלי לסכן את כספם. הלוואות מסוג זה, נקראות הלוואות המונים או הלוואות חברתיות

מהי הלוואה חברתית?

למרות שתחום ההלוואות ההמוניות, או למי שמכיר את המושג הלוואות חברתיות, הוא עדיין זעיר בארץ, הוא מתחיל להתפתח ויש שכבר רואים את האור בקצה המנהרה מבחינת זה שסכומי החזר והריבית הן מן המשתלמות ביותר באמצעות פלטפורמה זו, הידועה בעולם בשם Funding Circle. יש לציין, כי אתרי הלוואות המוניים, אינם פחות קפדניים או חלילה מסוכנים יותר, הם אינם סובלים מבירוקרטיה והם הרבה יותר קשובים משאר הבנקים. הלוואות הוגנות, הפכו להיות פופולריות בקרב אנשים הזקוקים לכספים עבור צרכים שונים בארץ ובעולם. החידוש הזה,, מאפשר לכספים לזרום טוב יותר ולהמריץ את הכלכלה. כסף של משקיעים, נאסף יחד ומוזרם בכמה הלוואות, כך, נוצר פיזור הסיכון לטובת המשקיעים השונים. האחוזים של חדלות הפירעון, נמצא במקום טוב בהשוואה לאחוזי חדלות הפירעון בבנקים.

מהי בעצם הלוואה הוגנת?

גם הבנקים וגם מוסדות פיננסיים מעניקים הלוואות למבקשים השונים. יש לדעת כי לא כולן הן הלוואות הוגנות. למשל הלוואה שנראית הוגנת לאחד, אינה בהכרח, נחשבת להלוואה הוגנת לשני. הלוואות מהירות, אינן משתלמות בהרבה מקרים ויש לבדוק היטב, מי החברה המלווה וכמה היא אמינה.. יש לבדוק את גובה הריבית החודשית, השנתית ואת מספר החזרי התשלומים יש לחשב את גובה ההחזר, בהתאם ליכולות הכלכליות שלכם, כמו הכנסות מול הוצאות. יש לבצע סקר מקיף, לקבל מידע על הריביות במשק, מה ההבדל בריביות בין הבנק לחברות החוץ בנקאיות. אם אתם כבר בוחרים חברה חוץ בנקאית, בכדי לקבל את סכום הכסף הדרוש לכם, כדאי כי תהיה זו חברה שקיימת הרבה זמן, יש לה רישיון ממשרד האוצר ובנק ישראל והיא חוקית וכשרה מכל הבחינות.

 

זירת ההלוואות ההוגנת של E-Loan

 

אם כבר הזכרנו את זירת ההלוואות החברתית, אז הבשורה הצרכנית הטובה היא שהיא אכן קיימת גם בישראל. חברת E-Loan, הינה החברה הראשונה בישראל שאחראית למתן הלוואות הוגנות. החברה, אינה מעניקה ישירות את הסכום הדרוש, כי אם מתווכת בין המלווים למשקיעים שהם בעלי הון ומעוניינים להרוויח באמצעות הריבית שנלקחת מההלוואה עצמה. אמנם חברת   e-loanאינה עובדת לחינם, אלא גובה עמלה על התיווך, בהתאם לגובה סכום ההלוואה ותקופת ההלוואה. מה שכן, הריבית תהיה נמוכה יותר מאשר שאר המוסדות החוץ בנקאיים. חברת  e-loan, הוקמה בשנת 2012 במטרה להעניק הלוואת הוגנות ללווים הזקוקים לכסף בגלל מטרות שונות ודחופות. הרצון בהקמת החברה והרעיון הכללי, הינו לעזור לישראלים.

 

 

כתיבת תגובה