הלוואות לעסקים – עוד פתח שלפעמים יכול להציל או לחילופין לפרק את בית העסק

הלוואות של כספים מוענקות לעיתים ליחידות עסקיות או לבתי עסק פרטיים שמצויים במצב שבו התזרים שהם מקבלים מפעילותם לא מסייע לאותם גופים להחזיק מעמד או במצב בו בית המסחר צריך מזומנים על מנת לגדול, לקנות ציוד או גם מכשירים וכו'.  לעסקים הגדולים אין אף בעיה – יש להם אפשרויות לא מעטות בשביל להשיג מימון – באמצעות הבנקים כהלוואה בנקאית – כהלוואה לתקופה קבועה מראש שנותן בנק ללקוח תמורת תשלום ריבית, אפשרות נוספת דרך שוק הכספים באמצעות גיוס אג"ח וגם הנפקה של מניות וזכויות של בעלי מניות ויש להם עוד דרכים מקוריות להשגת הלוואה לעסקים הגדולים.                                         לעסקים קטנים ואף למשפחות פרטיות אין את היכולת להשיג את אותה הפריווילגיה הזאת. מרביתם ניגשים לבנק אבל מה יקרה אם  אותם הבנקים מתנגדים להעניק להם קרדיט? ענף ההלוואות חוץ בנקאיות מספק מענה לבעיה זו. לא לחינם תחום הלוואות החוץ מראה  אחוזי צמיחה מאד גבוהים לאחרונה וזה על המצב הכלכלי הקשה בשנים האחרונות, יוקר המחיה ההולך וגובר מעת לעת בישראל ושפע דברים שאינם הכרחיים שהרשתות  מכניסים לנו אותן לסלון דרך הפירסומות במדיה. בדרך כלל ריבית על הלוואות חוץ היא נחשבת לגבוהה באופן יחסי מהריבית בשוק או לעומת הריבית שאותם הבנקים גובים מהלקוחות  הואיל וגוף פרטי נוטל על עצמו את הסיכון הרב במתן הלוואת הכספים שהמוסדות הבנקאיים, אינם מסכימים לקחת על עצמם. לא מקבלים דברים בחינם כאשר חברה פרטית תביא אשראי לאיש פרטי או לחילופין לגוף עסקי שהוא מסורב ע"י המוסד הבנקאיים או שהוא מסורב אפילו על ידי חברות המעניקות אשראי, זה מוכיח שיש בעייה קשה.

הלוואות לבתי עסק קטנים או לבתי עסק בינוניים בגודלם יכולה לחלץ ולהציל את בית העסק ולהחזירו לפריחה מחודשת. הרבה פעמים אנחנו שומעים בחדשות ואף קוראים בעיתונות אודות חברה עסקית שהולך לה שהיא נקלעה לחובות עצומים אולם הבנק במקום לעזור ולסייע לאותה חברה בהגדלת האשראי סגרו את הברז ואותה חברה נקלעה לסיטואציה כזו של אי יכולת לשלם את החובות שלה מול סוכנים וקליינטים.

על מנת שאנחנו לא ניאלץ להגיע למצב נורא כזה, תחום הלוואות לעסקים חוץ בנקאיות מהוות אלטרנטיבה טובה ומהירה. ברוב המקרים זה מדובר בעניין הלוואת גישור בין גביית סכום הכסף לקבלת המזומנים מלקוחות ובגלל זה הריזיקה שבמתן הלוואה מחברה פרטית לאותו עסק היא בסך הכל לא גדולה באופן יחסי, כל עוד הלקוח יחזיר את ההתחייבות הכספית שלו לחברת האשראי.

מצבם של הכלכלה והעסקים מכתיב בסופו של דבר את אופי הפעילות הכלכלית של חברות המשק  בגלל זה חברה שלא תכין מראש כמו שצריך את תנועת המזומנים שלה ושלא תגיע להרפתקה פיננסית מסוכנת, תמשיך לנהל את עצמה בלי הלוואות ענקיות ומורכבות מפני שהלוואות הינן עולות גם כן כסף  – עלות הריבית ובזמנים מסויימים אותה הלוואה עשויה להפיל את בית העסק. זאת אומרת, יכולתה של החברה העסקית לעמוד בהתחייבויותיה מחסלת את כל אותם התזרים שלה ואז כבר אין לאותה חברה כספים לפעילותה העסקית –הצ'קים שלה חוזרים ומפה קיים סיכוי גבוה לפשיטת רגל.

כאמור, אותם הלוואות חוץ בנקאיות תוכלנה להשלים את הפער בין אם מדובר כאן על בית עסק או על הלוואת חוץ פרטית למטרת שימושים פרטיים בלבד. על כל פנים, יש להשוואת את ההלוואות בתנאיהן ולאחר מכן לבחור את ההלוואה המתאימה מכולן.

בחסות איי פנסיה

iinternet1

http://www.i-pensya.co.il אתר השוואת מחירים, קופות גמל, קרנות השתלמות, יעוץ לפרישה ותוכניות חבכון.

כתיבת תגובה