המרכז הארצי לבחינות והערכה פסיכומטרי – כל הפרטים

הגיע הזמן להתחיל ללמוד? לא בטוחים איך תצליחו בלי תואר?

גם בתקופה זו, בגרות מלאה היא אינה תנאי מחייב לקבלה לעבודה, ולמרות כי בדרך כלל לא מראה על מנת משכל, בכל זאת מומלץ שממוצע הבגרות שלכם יהיה גבוה, מהסיבה הפשוטה שזה מהווה עניין טרביאלי בקו"ח שלכם, ולעיתים חובה בקבלה ללימודי תואר ספציפי. רוצים מידע בנושא הבחינה הפסיכומטרית? אתם מוזמנים להמשיך לקרוא.

איך עושים את זה?

ככל שתתנו לזמן לעבור אחרי שסיימתם בי"ס – ככה יהיה לכם יותר קשה להוציא בגרות מלאה. ומסיבה זאת, יותר פשוט להתחיל בפרוצדורה בהקדם האפשרי. אפשר למצוא המון מוסדות לימוד שתוכלו להירשם אליהם. עוד מידע על מכונים אלה תוכלו לקבל בקלות בגוגל וכיוצ"ב. במידה ואתם בסדיר, בקבע, או שהשתחררתם מהצבא לא מזמן, ניתן לקבל הנחות והטבות מסויימות על קורסי השלמת בגרויות.

קחו בחשבון שאתם כבר לא ילדים, ולכן, קחו את הנושא הזה בכל הרצינות ותפסיקו לנהוג כמו תלמידי בי"ס; בייחוד כעת, כאשר אתם בטוחים מה הכיוון אשר אתם רוצים לעתיד שלכם, והשגתם מושג רב יותר בנושא המדובר.

מה עם הציון הפסיכומטרי?

בחינה פסיכומטרית בנויה בצורה שונה בתכלית מהמבנה של ציוני מבחן הבגרות. למבחנים הפסיכומטריים קיימת יותר חשיבות מאשר המשקל של ציוני הבגרות, מה גם שהמבחן כשלעצמו קשה בכמה רמות, אף על פי שבחינה זו לא משקפת את רמת חכמתכם. ציון הבחינה הפסיכומטרית שלכם בא לבדוק את ההתמודדות שלכם במצבים מלחיצים, את זיכרונכם וכמה הראש שלכם מסודר.

גם אם מסיבה כלשהי הוצאתם תוצאה לא מספיקה במבחן הראשון – זה לא בהכרח אומר שאין לכם את היכולת לעבור, פשוט שבפעם הבאה תצליחו יותר; כמו ראיון עבודה, רוב האנשים לא יצליחו לממש את מלוא הפוטנציאל ולהוציא את הציון המתוכנן בהתחלה. אפשרי לגשם למועדים נוספים, כל עוד יש לכם מספיק כסף ועמידות מנטאלית לגשת למועדים נוספים. את הציון הגבוה שתוציאו – אתם לוקחים אתכם למשך 7 השנים הבאות.

בנקודה הזו, כשקיבלתם ידע ממוקד יותר לגבי המרכז הארצי לבחינות והערכה פסיכומטרי, ואם אתם כבר יודעים מה אתם רוצים ללמוד ואיזה עיסוק תרצו לעצמכם, עכשיו זה הזמן שתשתמשו בידע הזה למען עתידכם: הירשמו לקורס כלשהו, עשו את המקסימום, ותנו לעצמכם סיבה לגאווה!

כתיבת תגובה