העלאת שווי הדירה שלכם

כאשר מתחילים לחשוב על מכירה של דירה, לא חשובה הסיבה, בין אם מעבר לעיר אחרת או לאותה העיר, אך לדירה יותר גדולה או באזור אחר, רוצים לקבל בעד הדירה מחיר גבוה כמה שאפשר.

כדי לקבל מחיר גבוה בעבור הדירה, הדבר הראשון שצריך לבצע הינו הערכה של שמאי. השמאי בא לדירה ומעריך את השווע שלה, בודק אם ישנם ליקויים שצריך לתקן ובאיזה מחיר אפשר למכור את הדירה.

לפעמים, כדי להעלות את השווי בצורה משמעותית אפשר לעשות שיפוץ קליל, שאומנם עולה לבעל הדירה כסף, ועשוי להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים, אבל בשורה התחתונה זה ישתלם לבעל הדירה ויעלה המון את שווי הדירה.

בדירה שאותה רוצים למכור יש מספר שיפוצים שאפשר לבצע ועדיף להתייעץ עם חברות העוסקות בתחום של שיפוצים בירושלים היות ולרוב הם יודעים מה יקפיץ את שווי הדירה. בין השיפוצים אפשר לעשות עבודות איטום בירושלים החורפית, כדי שכל מי שבא לראות את הדירה לא יבחין ברטיבויות- דבר שעשוי להוריד את שווי הדירה באופן משמעותי.

שיפוץ אחר שאפשר לעשות אם יש מרפסת בבית הינו סגירת מרפסת בירושלים – מה שמוסיף עוד חדר לבית ומעלה את הערך שלו משמעותית. במקום למכור את הדירה בשווי של דירת 3 חדרים ומרפסת למשל, כאשר מרפסת בדרך כלל לא שימושית לחלק מהאנשים אשר מעדיפים חדר נוסף , אפשר למכור ולשווק אותה כדירת 4 חדרים ולהעלות את השווי שלה בכמה עשרות אלפים של שקלים.

שיפוצים בירושלים הם לא זולים, מאחר ולחלק מהם צריך להשיג אישורים מיוחדים מהעירייה ולהשיג היתרים, לדוגמא לסגירת מרפסת או להוספה של קומה, אבל הרבה פעמים, השקעה של כמה אלפי שקלים משתלמת בהמשך כשמוכרים את הדירה.

אדם נוסף שאפשר להוועץ איתו לפני מכירה של הדירה הינו סוכן נדל"ן. סוכני הנדל"ן מבינים בדרך כלל מה רוכשי הדירות רוצים, על מה הם מתמקדים כאשר הם בוחנים דירה למכירה ולפי ייעוץ זה אפשר לשפץ. לפעמים, אפילו שיפוץ פשוט של טיח וצבע על הקירות מסוגל לשפר פלאים את שווי הדירה ולהוסיף לה, היות ואלה הם הדברים הראשונים שמבחינים בהם כשמגיעים לראות דירה.