הקשר בין שינה ותזונה

תוכלו לישון 6 ביום ביום ותוכלו לישון 9 שעות, זה לא משנה, מה שחשוב הוא האיכות של השינה שלכם. אם ישנים את מספר השעות שאומרים שבריא לישון ביממה – 8 שעות – אך כל הלילה אתם מתהפכים וסובלים משינה לא איכותית, אתם תרגישו את הנטל לאחר זמן מה.

רפואה סינית בצפון מסוגלת לעזור לכם לטפל בבעיות השינה שלכם, שכן יש לה עקרונות מאוד ברורים לגבי מה משפיע על טיב השינה ויש לה מבחר של טיפולים שיכולים לעזור. כדאי להדגיש שלא כל מי שמתקשה לישון נתפס כסובל מאינסומניה, ורק אחרי אבחון מקיף ניתן לקבוע אם אכן מדובר בהפרעה או לא. במידה וכן, חיוני לקבל את כל הטיפולים הנחוצים, והרפואה הסינית לא יכולה להיות הדבר היחיד שנשענים עליו כדי להירפא.

רפואה סינית בצפון שמה דגש על האוכל- תזונה טובה היא בין הדברים המהותיים והמשפיעים ביותר על השינה. יש צורך לשים לב לדברים שאוכלים ולשעות שבהן אוכלים. כמו כל מומחה תזונה, גם הרפואה הסינית יודעת שהארוחה האחרונה של היום צריכה להיות לכל הפחות 4 שעות לפני שהולכים לישון, ועדיף שלכל המאוחר היא תהיה ב 8 בערב. הסיבה לכך היא שהגוף יהיה עסוק בפירוק של האוכל במקום להניע את ה chi.

כאמור לעיל, רפואה סינית בצפון מתייחסת  לדברים שאנחנו אוכלים. אז מה כדאי לאכול? בארוחת הערב שמסיימת את היום, מומלץ לאכול דברים שקל לעכל כמו סלטים מוקפצים, עוף ולחמים קלים. וממה מומלץ להימנע? מבשר, קטניות, בצקים ושמנים. חשוב לשים לב גם לכמות האוכל- גם אם אוכלים את מה שמותר, צריך לאכול במינון מסוים. אומנם כמות גדולה של מזון בריא לא תפגע כמו אותה כמות של מזון לא בריא, אך עדיין תהיה פגיעה באיכות השינה.

במקרים מסוימים, תלוי במצב הבריאותי, אפשר לקחת צמחי מרפא ולעשות דיקור או עיסוי של נקודות דיקור. הרפואה הסינית ממליצה גם לעשות מדיטציות כדי לנקות ולהרגיע את הנפש, זאת כל אחד יכול לעשות. מלבד זאת, מומלץ "לנקות" את החדר, כך שיהיה נעים לישון בו- קירות בצבע עדין ונעים, וילונות בגוון חם אך שלו גם כן ועוד. אפילו נר עם ריח טוב יכול לעשות הבדל רב.

אם למרות הכל, בסוף היום מחשבות מטרידות אתכם, במקום להתהפך מצד לצד או לקום כל כמה דקות כשנזכרים במשהו, לדוגמא מטלה למחר, מומלץ לשבת כמה דקות לבד בשקט ולעבור על כל הדברים – מחשבות, אירגונים, משימות וכו' – ואפילו לרשום אותם על דף, עד שהם כולם יוצאים מהגוף, הראש והנפש ואפשר לישון בשקט.