הקשר בין תזונה מאוזנת לעייפות

לכל אחד מאתנו יש את התקופה הזו שהוא מרגיש שגופו לא כתמול שלשום…

אך ישנן תופעות שמקשות על התפקוד היומי וגורמות לגופנו להרגשה של חולשה, עייפות וחוסר ריכוז.
זו תופעה נפוצה שעשויה להופיע ממגוון סיבות. הסיבות הללו בין היתר עשויות להיות מושפעות מתזונה לקויה, שינה לא מאוזנת, מתחים הפוקדים את חיינו וכד'. אך במקרים רבים זה מתחיל במה שאנחנו בוחרים להכניס לגופינו, תזונה לא מאוזנת מעייפות את הגוף ומשפיעה עליו באופנים רבים ומגוונים

מה זה באמת לאכול נכון?

ובכן, ישנן המון שיטות שכל אחת מהן מעידה שהיא הדרך לתזונה נכונה וזה יכול להיות נכון כי אין
הגדרה אחת לזה.
איך אנחנו רואים תזונה נכונה? 6 ארוחות ביום התורמות לחילוף חומרים מהיר ונכון, תחושה טובה בבטן ולא תחושה של מלאות תגרום להפחתת תחושת העייפות ועוד המון סגולות.
חשוב מאוד להקפיד על זמני ארוחות עיקריות כמו בוקר, צהריים וערב.
בבוקר ארוחה עשירה וטובה מלאת ירוקים ופחות סוכרים תגרום לריכוז ואנרגיה במהלך היום,
בצהריים ארוחה בשרית, חלבית או ארוחת צהריים צמחונית שגם כן יהיו עשירות ומשביעות לפי בחירת סגנון הארוחה וכך גם ארוחת הערב .

ארוחות ביניים

מומלץ מעבר לשלושת הארוחות העיקריות לאכול עוד 3 ארוחות ביניים קטנות, אגוזים, שקדים, צימוקים, שוקולד מריר 100% קקאו מומלצים לשילוב בארוחות הביניים ויתרמו מאוד לאנרגיה ולריכוז במהלך יומכם.
לא להימנע לחלוטין מבצקים בניגוד למה שכולם חושבים כשמדברים על תזונה נכונה..
ישנם בצקים שניתן לשלבם במהלך היום חפשו מתכונים עם בצק פילו למשל שהוא בצק דקיק עדין ומומלץ.

טיפים שיעזרו לכם להיות ערניים יותר

שתייה מרובה תחזק אתכם פלאים , לא תאמינו עד כמה שתיה תשנה את יומכם! כמובן שאנו מדברים על מים ולא על שתייה מתוקה שנחשבת להרבה פחות בריאה ובמקום לתרום היא יותר פוגעת משמינה וגם לא הכי מומלצת לשיניים שלנו.

נסו להפיג מתחים, סטרס אינו משרת אותנו כלל ולרוב רק מקשה על הגוף והנפש, דבר היכול בקלות להתבטא בעייפות פיסית. ישנם שיטות רבות להפגת מתחים, אנו ממליצים לכם לבחור בשיטות טבעיות לגוף. עשו דברים שמרגיעים אתכם, קבעו תור למאסג' מפנק, עשו מידי פעם טיפולים אלטרנטיביים כגון שיאצו או דיקור סיני. אין זה משנה הדרך, העיקר מצאו מה עושה לכם טוב ועוזר לכם להפחית את המתח הרב שאנו חווים בחיינו, ברוב המקרים תרגישו ערניים וחיונים יותר ללא המתחים שמעסיקים את מחשבונתנו ללא הפסקה…

 

כתיבת תגובה