השוואת קרנות השתלמות – לשם מה


קרן השתלמות, אפיק חסכוני פטור ממס, אפיק לטווח זמן בינוני בדרך כלל, הינה מבין הדרכים הנכונות לחסוך כסף לכל מטרה. ככזו הנהנית מהטבות המס, מאפשרת קרן השתלמות חסכון נוח והפקדות רצופות וחודשיות. הפקדות ל קרן ההשתלמות נעשות בדרך כלל על ידי המעסיק, הפקדות בגובה של עד עשרה אחוז משכרו של העובד, הן מוכרות כהוצאה מוכרת ולכן נהנות מהטבות מס. השוואת קרנות השתלמות, בטרם בחירתה של קרן ההשתלמות המתאימה, חשובה במיוחד, שכן זו מאפשרת התאמה מדויקת ונכונה של הקרן על פי נתונים שנקבעו מראש. קיימות קרנות השתלמות רבות מאד, במסגרתם של אפיקי ההשקעה השונים. השוואת קרנות השתלמות מאפשרת את בדיקתם של תנאי הקרן, בהתאם למדדי השוואה כמו תשואה, דמי ניהול, רמת סיכון וכדומה. השוואה חשובה זו, של אפיק חסכוני חשוב במיוחד, עוזרת בבחירתה של קרן השתלמות הטובה ביותר בהתאם למצבה ובהתאם לקריטריונים אותם מציג המשווה. באפשרותה של קרנות השתלמות השוואה זו להביא לכדי בחירתה של הקרן האטרקטיבית ביותר וליהנות מהתנאים הטובים ביותר, לטווח ארוך וקצר. שלמשוך יהיה רב יותר.

חוסכים רבים מייעדים את כספי קרנות ההשתלמות שלהם לשימושים חד פעמיים כגון קניית רכב, שיפוץ בית או טיול חלומות לחול לכן ככל שהכסף ינוהל בקרן טובה יותר, כך גם הכסף שיצטבר אחרי שש שנים יהיה גבוה יותר.

בנוסף להשוואה זו, השוואה פופולארית היא בתחום קופות הגמל. מאות מיליארדי שקלים שוכבים אצל חברות הביטוח ובתי השקעות בכל מיני קופות גמל. ברוב המקרים, העמיתים או החוסכים אינם אפילו יודעים היכן הכסף שלהם נמצא וכמובן כיצד הוא מנוהל. לכן, כשאנו מדברים על קרנות השתלמות, חייבים להזכיר גם את השוואת קופות גמל. הפרמטרים בהשוואת קופות גמל הם רבים ובאים לידי ביטוי בתשואה שהקופה השיגה לאורך זמן, דמי הניהול של הקופה גובה במונחים שנתיים, רמת הסיכון של נכסי הקופה, סטיית התקן של תשואות הקופה ועוד.

כמו כן, השוואת מנהלי תיקי השקעות היא חשובה ביותר וכאן הפערים יכולים להיות גבוהים ביותר לאור ההבדלים הגדולים בין בתי ההשקעות השונים בארץ. דמי ניהול, אופק הסתכלות, מקצועיות מנלי התיקים היא חשובה מעין כמוה להשגת תשואה גבוהה. חברת השקעות מעסיקה מנהלי מקצועיים אך גם בין המנהלים השונים יש הבדלים רבים.

כתיבת תגובה