התמודדות עם שותפות עסקית

מגיל צעיר רובנו יודעים, שלעבוד יחד ולנהל זוגיות זה מתכון לאסון. מה יקרה אם נבחין לפתע שהזוגיות במשבר, ניפרד או נריב? נצטרך לראות אחד את השניה יום אחרי יום, גם ברגעים שאנו צריכים להתנתק ולהיות בנפרד. אך מה קורה כשמחליטים לנהל עסק ביחד? חשוב לשים את הנושא הזה על השולחן לפני שמתחילים ברוטינה המשוגעת של לעבוד יחד בעסק משותף – ולהחליט החלטות חשובות בהקשר לכך.

כדאי לשמור על חוצץ בין הזוגיות שאתם מטפחים לבין העסק שאתם מנהלים

השתדלו להפריד בין מה שקרה בבית לפני כמה שעות או הויכוח הקטן שהיה לכם, לבין תכנית העבודה והבחירות השונות שעליכם לעשות. אל תכניסו רגשות לחלקים המקצועיים שבעבודה – נסו להפריד ביניהם והתנהגו לבן זוגכם כשותף לעסקים בזמן העבודה.

בנוסף, כדאי להשתדל לסגור את הריבים והמחלוקות לפני שאתם מגיעים לעבודה, כך שתוכלו להתחיל את היום שלכם בצורה נקייה ועם מצברוח טוב. ואם לא הצלחתם לפתור את זה, פשוט שימו את זה בצד לזמן העבודה ונסו לפתור את זה ביום שאחרי.

כשנמצאים כל היום יחד, בניגוד לזוגות אחרים שעובדים במקומות אחרים, אין לכם זמן לבד. תדאגו לקחת לעצמכם כמה שעות בלי בן הזוג, ובאותה מידה – תלמדו לזהות מתי בן הזוג שלכם צריך מרחב ותנו לו אותו.

השתדלו לחלק את התפקידים ביניכם לפי התכונות הטובות שלכם

אם אחד מכם יותר טוב עם אנשים, הוא זה שצריך להיות אחראי על הפגישות והלקוחות, ואם אחד טוב בכספים ודברים עסקיים – בכך הוא צריך להתמקד. אל תשכחו שבחרתם לפתוח עסק יחד, כי אתם טובים ביחד – תנו למעלות שלכם לבלוט ואל תתנו פתח לחסרונות להביע את דעתם.

כדאי להכריז בקול מה התפקיד של כל אחד מבני הזוג, על מנת שלא יהיו אי הבנות ודברים שלא נעשו – למרות שזה נראה מובן מאליו, לפעמים צריך שיהיו גבולות ברורים.

הניחו את האגו מחוץ לדלת, אתם בעסק הזה ביחד ויש לכם מטרה משותפת – לנהל את העסקים בצורה מוצלחת, לנהל את המכירות כראוי ולעבור את היום בשלום. תהיו מאוחדים לקראת המטרה שלכם ואל תתנגחו ראש בראש – זה לא המקום לכך.

לחיי עסק מוצלח וזוגי במיוחד!

דואט | המרכז לטיפוח הזוגיות

מרכז ליעוץ וליווי זוגי ואישי

כתיבת תגובה