התפטרות ופיצויי פיטורין

יש מקרים רבים שאנחנו רוצים להתפטר אבל אנחנו רוצים בפועל שיפטרו אותנו על מנת שנוכל לקבל את פיצויי הפיטורין. ברוב המקרים, המעסיק לא מעוניין בכך, אלא אם היתקיימו יחסים מאוד קרובים עם העובד, והמעסיק מעוניין לתת את הבונוס הזה לעובד שלו. עם זאת, ברוב המקרים זהו מצב מאוד לא נוח, שקשה גם להעלותו בצורה גלויה ועניינית מול המעסיק.

אם אתם שוקלים להתפטר, אבל לאור השקעה ארוכת שנים במקום עבודתכם אתם מעוניינים לקבל פיצויי פיטורין כדאי לכם לפעול במספר אפיקים. ראשית, כדאי לכם לדברו עם עובדים אחרים בחברה שלכם על נושא זה.  באופן זה תוכלו לברר האם זה מקובל לבקש פיצויי פיטורין בעת התפטרות במקום בו אתם עובדים. בנוסף, שקללו את המידע שאתם מגלים מיתר העובדים עם הערכתכם כלפי המעסיק שלכם, תנו דעתכם מה יחסו כלפיכם, ודמיינו מה תהיה תגובתו במידה ותבקשו פיצויי פיטורין למרות שאתם מתפטרים.

מעבר לכך ניתן לבדוק בטבלה של חקיקה בנושא של פיצויי פיטורין האם היישוב שלכם הוא חלק מהתיישבויות שהמדינה מכירה בהם לצורכי פיתוח. מסבתר שיש לא מעט יישובים שאם אתם מתפטרים בהם אתם עדיין זכאים לפיצויי פיטורין.

בנוסף, כדאי לכם לגבש את עצמכם מהי סיבת ההתפטרות. האם הורעו תנאיכם? האם משהו השתנה בסביבת העבודה שמאלץ אתכם לעזוב? במידה ואתם עוזבים לאור הרעת תנאים, יש להעביר למעסיקים מכתב רשמי שבו אתם מוחים על ההרעה בתנאים ומאפשרים למעסיק לסגת בו או לפחות להסביר את עצמו. מהלך זה אולי לא יקנה לכם פיצויי פיטורין, אך הוא יהווה עילה בהמשך לתביעת פיצויים בגין הרעת תנאים. במקרה זה מומלץ לפנות לאנשים העוסקים בתחום של דיני עבודה כגון עורך דין דיני עבודה .

כתיבת תגובה