התפתחות תינוקות- נמאס לי!

כל הדודות, שלוש במספר צלצלו מידי בוקר וערב, הסבתא לא פסקה מלהטריד, בעלה לשעבר, אותו לא שמחה לראות, דרש להופיע פעמים רבות ואפילו השכנות מצאו מה לומר. נוסף על כל אלו היא לא הצליחה כמעט לישון משום שדורי סבל מכאבי בטן ובכה כל הלילה. במידה והייתה מצליחה לעצום את עיניה הייתה מתעוררת לאחר שעה וחצי לקול צרחותיו הקולניות.

דורי היה תינוק לא פשוט, המצב היה קשה. היא הרגישה שהיא נשברת. העייפות כמעט והכריעה אותה. סנדי חשבה שכל שלבי התפתחות תינוקות אינם ברורים עבורה כלל.

התפתחות תינוקות- מזל משמיים

סנדי יצאה אל הסופר בבוקר יום א. במהלך הליכתה, נתקלו עיניה במודעה בצבע ורוד. במודעה היה כתוב: "סדנא ייחודית העוסקת בנושא ליווי התפתחות תינוקות לפי שיטת צעד ראשון, תעזור לכם, הורים יקרים בכל התהליך המורכב של התפתחות תינוקכם". כמו כן היה כתוב כי הסדנא תועבר על ידי מלווה הריון אשר הוסמכה להיות דולה.

סנדי רשמה את המספר. היא חשה כי הסדנא עשויה לעזור לה. לאחר הקניות בסופר וסידורם של המצרכים במקרר לקחה את הטלפון וביקשה מהדודה להישאר עוד מספר דקות כדי לשמור על דורי. הדודה החטטנית ניסתה לרחרח מדוע ביקשה זאת אך סנדי נכנסה לחדר העבודה שלה ודברה בשקט. לא היה מדובר בסוד, אך מרוב שחשה סנדי כי כולם מתערבים לה בחיים כבר הפכה למעט פרנואידית.

מזכירה נחמדה ענתה לה ורשמה אותה לפגישת ייעוץ עם מנחת הקבוצה. סנדי ציפתה לפגישה ולאחר שהתבצעה, חשה תחושת הקלה. מעכשיו,חשבה, היא לא תהיה לבדה. הוסבר לה כי במהלך הסדנא היא תקבל הסברים לגבי התפתחותו של תינוקה.כמו כן נאמר לה כי ההסברים יינתנו לקבוצת הורים. הדבר שימח אותה, באופן זה תוכל לחלוק את תחושותיה עם הורים נוספים אשר נמצאים במצב דומה לשלה.

מהי השיטה?

הוסבר לה כי שיטת צעד ראשון תעזור לתינוקה להתפתח בצורה נכונה. התינוק יבצע תרגילים אשר הותאמו להתפתחותו התקינה. התרגילים יחזקו את יכולת תנועתו, שיווי משקלו, הקורדינציה שלו וימנעו בעיות קשב וריכוז. הובהר לסנדי כי פיתוח התנועה, שיווי המשקל והחושים יעזרו לתינוק להשלים את כל שלבי התפתחותו. כמו כן, ישלב הטיפול לימודי עיסוי תינוקות אשר יעזרו להפחתת כאבי הבטן של התינוק.

סנדי נוכחה לגלות כי העיסוי אשר למדה בסדנא עזר ודורי ישן לילה שלם ברצף. באותו הלילה סנדי נזכרה כיצד מרגישים לאחר שישנים במיטה חמש שעות רצוף. היא התעוררה בבוקר מאושרת וקורנת. חשה כי עורה נמתח וכי היא יפה מתמיד. התפתחות תינוקות הינה שלב חשוב. בשל כך יש לקבל הכוונה וייעוץ בנושא. הייעוץ והתמיכה יאפשרו לתינוקכם לגדול ולהתפתח בצורה הטובה ביותר ואתם תוכלו לישון קצת יותר בשקט ושלווה.

כתיבת תגובה