זוגיות בין עדתית

לא פעם ולא פעמים מגיעים זוג אנשים למצוא אחד את השני בתוך בליל עצום של הבדלים- לפעמים הבדלי דת, ולפעמים, הבדלי עדה ומוצא. למרות שהרבה פעמים לא נעים לדבר על זה, הבדלים בין עדתיים בין בני זוג יכולים לעשות את אחד משני התהליכים- לגרום למריבות וחוסר תיאום מוחלט במחשבה, הלך רוח וגישה כללית, או, מצד שני- להביא כל צד לגלות עולם שלם שהוא לא מכיר, עולם שלם שיכול מאוד לעניין אותו, ולמנף את הזוגיות הזו לאהבה עוצמתית מאין כמוה.

הבדלים בין עדות- הבעיה

כאשר שני בני אדם מעדות שונות, מתאהבים לפתע (וכידוע, קופידון יורה על עיוור…), הבדלים בתפיסת העולם- הנובעים לא פעם ממרחקים בין עדתיים, יכולים בקלות לגרום למריבות. כך לדוגמא, זוג נחמד הגיע אל הקליניקה להליך טיפול זוגי. ההבדלים נראו כבר ברגע הראשון- הגבר התנגד מאוד, וחשב כי "טיפול זוגי זה בזבוז של כסף" והחברה האוהבת האמינה כי "בכלל מדובר על ייעוץ זוגי, זה בכלל לא טיפול, זה רק ייעוץ". ההבדלים בין תפיסות העולם גרמו להרבה מאוד מריבות. בן זוג אחד ראה את ארוחת השבת כמשהו מקודש, שאין בכלל מקום לשנות אותו, והצד השני האמין בכל ליבו כי אולי כדאי ללכת לים בשבת, זה כל הכיף בעצם! צד אחד האמין מאוד בגבריות מסורתית, והצד השני- האמינה בפמיניזם לוחמני. בני הזוג אהבו ונמשכו מאוד אחד לשנייה, אך חוסר ההתאמה הזו, הנובע במקורו מבית אבא, גרם לאינספור מריבות.

מה אנו עושים בטיפול זוגי

בתהליך של ייעוץ זוגי מקצועי, אנו יושבים ומלבנים את העניינים. קודם כל נפרט את הדברים המהווים את המכשול, תמיד יש מקום לדסקס על הדברים, וברוב המקרים, מאחר ומדובר בתפיסות שלא כל כך מובנות ומתקבלות על הצד השני, הצד השני לא יודע מהיכן להתחיל את השיחה בנושא, וקשה לו מאוד למצוא את נקודת האיזון- אותה נקודה שבא שני בני הזוג מוצאים את עמק השווה. לאחר שעשינו את זה, ופתרנו את הבעיות ה"חמות", נעבור לשינוי קוגניציות ותפיסות: נכון, אתם בני אדם שונים מרקעים שונים, אבל אם אתם רוצים שהאהבה הזו תמשיך, ושהזוגיות שלכם תשגשג, אתם חייבים לקבל גם את השוני וגם את ההבדל. אולי לפתע תגלו שגם הדרך האחרת היא דרך…מעניינת. כמו כל דבר בחיים, שווה לנסות לפחות פעם אחת. במיוחד למטרה כה נעלה כמו אהבה!.
בהצלחה.

כתיבת תגובה