זירוז הליך גירושין עם עו"ד לגירושין

כשפותחים בהליך גירושין בני הזוג צריכים להגיע לכמה החלטות משותפות, למרות המשבר ביחסים. על בני הזוג להכין הסכם גירושין ובתוכו הם צריכים לפרט כל החלטה משותפת שהגיעו אליה יחד בכל נושא הנוגע לחיים הנפרדים שלהם עם תום הגירושין.

יש עניינים רבים שעומדים על סדר היום של זוגות המעוניינים בגירושין. בין השאר, מזונות, חלוקת רכוש, משמורת ועוד. הסכם גירושין צריך לכלול את ההחלטות המשותפות לגבי כל אלו ואחרים והם כולן צריכות להיות תואמות לדיני משפחה כיוון שבית המשפט בודק את ההסכם לפי חוקים אלו והוא ייתן אישור לגט רק אם ההסכם עומד בכל החוקים. משום שאנשים רבים לא מכירים את החוקים, רצוי לקחת עו"ד לגירושין ולהכין איתו את ההסכם.

חלוקת רכוש היא נושא שלא חייבים לחכות להכנת הסכם גירושין כדי להסדיר אותו. אפשר להסדיר את החלוקה עם הסכם ממון לפני שמתחתנים, שגם אותו כדאי להכין עם עורך דין. עם זאת, הסכם גירושין הוא הכרחי להסדרת כל נושא הקשור של בני הזוג, במידה ויש להם. היות ונושאים הנוגעים לילדים הם בעייתיים, כדאי שכל אחד מבני הזוג ייקח עו"ד לגירושין כדי שהזכויות של כל אחד מהם לא ייפגעו ושכל אחד יעמוד בחובות שלו.

עו"ד לגירושין שמומחה בדיני משפחה יכול לעזור להסדיר את כל הנושאים לפי החוק וכך בית המשפט שאחראי על בחינת ההסכם יאשר אותו מבלי שיהיה צורך במשא ומתן נוסף.

הנושאים הקשים ביותר שיש להסדיר בעת גירושין הם משמורת והסדרי ראיה. לגבי שני אלו יש חוקים ברורים אבל יש להם כמה מגבלות. למשל, האימא מקבלת משמורת באופן אוטומטי על כל ילד עד גיל 6 אבל אם היא לא כשירה המשמורת תועבר לאבא. עוד דוגמא היא הסדרי ראיה שלהם זכאי ההורה שלא קיבל משמורת. כל עוד הוא לא מהווה סכנה לילדים הוא זכאי לקבל הסדרי ראיה נדיבים ככל שניתן ואין כל צורך בפיקוח אבל כל סכנה מצידו בעבור הילדים תגביל אותו למפגשים תחת פיקוח של עובדים סוציאליים או שהיא תשלול ממנו את הזכאות למפגשים.

חוקי גירושין נוגעים גם למזונות שצריך לשלם ההורה שלא קיבל משמורת להורה המשמורן על ההוצאות על הילדים. יש סכום מינימלי למזונות וגובה הסכום תלוי בצרכים של הילדים וברמת ההכרח שלהם.

ישנם מקרים בהם בית המשפט שבוחן את ההסכם מאשר אותו אפילו עם התוכן שלו לא עומד עם החוק בצורה חד משמעית, זאת במידה וכל ההסדרים שאליהם הגיעו בני הזוג פועלים לטובת הילדים.